شهردار مشهد گفت: افزایش نرخ بیکاری در میان جوانان که طی یک سال گذشته در مشهد رخ داده یکی از بزرگترین منکرات است و باید از همه فرصت ها برای از بین بردن آن استفاده کنیم.

منکری بالاتر از بیکاری برای جامعه وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار مهر، صولت مرتضوی  در اجلاس سالانه اعضای شوراهای احیاء امربه معروف و نهی از منکر که در تالار همایش های فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد برگزار شد اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر در آموزه های دینی ما از جایگاه رفیعی برخوردار است که این جایگاه در کلام وحی و احادیث و روایات تبیین شده است.

وی با قرائت برخی آیات قرآن درباره امربه معروف و نهی از منکر بیان داشت: طبق آیات قران هرگاه قومی یا جمعیتی در زمین قدرت پیدا کرد اولین وظیفه اش برپاکردن نماز است.

شهردار مشهد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که ایجاد حکومت اسلامی را مهمترین معروف عنوان می کنند ادامه داد: مکنت در جامعه با حاکمیت و مسئولیت به دست می آید و پس از به دست آوردن مکنت اقامه نماز در جامعه معروف می شود.

وی مسئولیت هایی را که افراد مختلف در جامعه به عهده گرفته اند معروف های متعدد جامعه معرفی کرد و افزود: در مجموعه شهرداری همین امر نظافت شهر یکی از معروفات است که به عهده خادمان مردم در شهرداری است و یا همین گره گشایی از مشکلات مردم همه در زمره معروفات است.

مرتضوی با بیان این که گاهی برخی ناملایمات روزگار باعث بروز منکرات می شود گفت: افزایش نرخ بیکاری که طی یک سال گذشته در مشهد رخ داده است یک منکر است که همه ما دربرابر آن مسئولیت داریم.

وی با تأکید بر این که استفاده از همه فرصت ها در از بین بردن بیکاری لازم است افزود: منکری بالاتر از بیکاری برای افراد جامعه وجود ندارد.

مرتضوی سه موضوع مهم را به عنوان دستورکار مسئولین استان و شهرداری بیان کرد و گفت: به سه مسئله اشتغال، ازدواج و مسکن باید توجه شود تا این که مردم در کشاکش سختی های روزگار غرق در منجلاب تخلف و گناه نشوند.

وی دعوت مردم به خیر و قناعت را در کنار رسیدگی به این سه مسئله ضروری دانست و تصریح کرد: با این حال نباید فراموش کنیم که اهتمام به امور مسلمین و دلسوزی نسبت به امت اسلام از مهمترین معروف ها است.

مرتضوی تأکید کرد: منکرای که امکان دارد در یک سازمان شکل بگیرد مانند یک غده سرطانی است که با جان سازمان گلاویز خواهد شد.

وی با بیان این که بستر منکر باید خشکانده شود گفت: با منکری که در جامعه رخ می دهد باید بدون ملاحظه و مماشات برخورد شود.

مرتضوی ادامه داد: تفکیکی که صورت گرفته در ادارات شاید باعث آزردگی خاطر برخی شده باشد اما یکی از بزرگترین خدمت ها در برخورد با منکرات است.

وی افزود: بانوان باید در محل کار خود فضایی امن داشته باشد تا بتواند به رحاتی فعالیت کند اگر یک خانم نگران چشم نامحرم باشد نمی تواند با آسایش به فعالیت اجتماعی خود بپردازد.

مرتضوی فساد در ادارات را یکی از بزرگترین منکرات دانست و گفت: هیچ مقامی حق مماشات با فساد را ندارد و برای حفظ حقوق مردم و ادای حق خون شهدا باید این فاسدان رسوا شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.