پیشنهاد سردبیر

قدس ‌انلاین- تبریز: فرماندار شهرستان ورزقان گفت:سیستم آبرسانی برخی از روستاها فرسوده شده و این امر موجب هدر رفتن ۳۰ تا ۴۰ درصد آب آشامیدنی شده است.

۴۰ درصد آب‌ آشامیدنی روستاهای ورزقان هدر می‌رود

به گزارش قدس انلاین از تبریز،  علی وفادار بعد از ظهر امروز در جلسه کار گروه سلامت و امنیت غذایی ورزقان گفت: برای اصلاح و توسعه شبکه آب فاضلاب شهری ورزقان 100میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی از عدم مطابقت کلرزنی برخی از روستاهای شهرستان با استاندارد بهداشتی به شدت انتقاد کرد و از مسئولان آب و فاضلاب روستایی خواست با عنایت به قرار گرفتن روستائیان با فصل گرما و احتمال شیوع هر گونه بیماری از جمله التور و غیره موضوع را جدی و در سلامت اهالی روستائیان تلاش کنند.

رئیس کار گروه سلامت و امنیت غذایی ورزقان با اشاره به اینکه سیستم آبرسانی برخی از روستاها فرسوده شده و این امر موجب هدر رفتن 30 تا 40 درصد آب آشامیدنی شده است، اظهار داشت: مسئولان آب فاضلاب روستایی باید سیستم‌های نوین آبیاری را جایگزین روش‌های قدیمی و سنتی کنند.

 

انباشت انواع زباله‌ها و فضولات حیوانی در داخل شهر

مهرداد رباطی رئیس شبکه بهداشت و درمان ورزقان از دفع غیربهداشتی زباله‌ها و وضعیت نامناسب معابر و کوچه‌های این شهر انتقاد کرد.

وی گفت: انباشت انواع زباله‌ها و فضولات حیوانی در داخل شهر موجب چهره زشت شهر و به خطر انداختن سلامت اهالی خصوصا کودکان شده است.

دبیر کارگروه سلامت و امنیت غذایی افزود: انباشت انواع علوفه‌جات کشاورزی در داخل شهر تبدیل به آشیانه حیوانات موزی شده که برای ساکنان شهر خطرآفرین است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.