پیشنهاد سردبیر

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: بخش عمده‌ای از آمار کودکان بازمانده از تحصیل استان در اثر فقر و عقب‌ماندگی مالی خانواده‌ها از تحصیل محروم شده‌اند.

فقر و عقب‌ماندگی مالی خانواده‌ها علت اصلی باز ماندن کودکان از تحصیل

به گزارش ایسنا،منطقه سیستان و بلوچستان، نخعی در دیدار مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی (ره) استان، از آمادگی همه جانبه آموزش و پرورش استان به منظور انجام برنامه‌های مشترک بین کمیته امداد و آموزش و پرورش خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زحمات و تلاش‌های کارکنان کمیته امداد را ستودنی دانست و گفت: در استان حدود 37 هزار بی‌سواد مطلق وجود دارد که با همکاری کمیته امداد می‌توان برای با سوادکردن آنها تلاش کرد.

وی هنر مدیران مدارس را در برخی موارد شناخت و کمک به خانواده‌های نیازمند دانست و ادامه‌داد: یکی دیگر از برنامه‌های مهم آموزش و پرورش با سوادکردن اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان است که می‌تواند با ظرفیت موجود در نهاد مردمی کمیته امداد طرحی موفق و رو به پیشرفت باشد.

در این دیدار مدیرکل کمیته امداد استان نیز از تحت پوشش قراردادن 11 درصد جمعیت استان در این نهاد خبرداد و گفت: متاسفانه بیشترین ضریب محرومیت در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

شهرکی افزود: کمیته امداد افتخار خدمت گردن به مردم را برعهده دارد، نه مدیریت یا ریاست را.

وی آموزش و پرورش را دستگاهی وزین و متین دانست و ادامه‌داد: اگر آموزش و پرورش تقویت شود، شرایط عمومی کشور و آینده این سرزمین تضمین خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.