قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان‌شرقی گفت: با همکاری ثبت اسناد و املاک تاکنون برای ۲۰۳ هزار و ۴۳۳ واحد مسکونی روستایی استان سند صادر و تقدیم روستاییان شده است.

۲۰۳ هزار مسکن روستایی در آذربایجان‌شرقی سنددار شد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، قربان محمدی صدور سند روستایی را برای اجرای قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن عنوان کرد و اظهار داشت: تعداد 189 هزار و 734 جلد سند در روستاهای بالای 20 خانوار و 13 هزار و 699 جلد سند درشهرهای زیر 25 هزار نفر استان صادر شده است.

وی افزود: صدور اسناد مالکیت روستایی نقش به سزایی در وسعت بخشیدن به مالکیت های مسکونی و تجاری واقع در بافت های مسکونی روستاها و همچنین ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاری در روستاها و پیشگیری از نزاع بر سر زمین‌ها و کاهش اختلافات ملکی داشته است.

قربانی با اشاره به گردش کار طولانی صدور سند در روستاها افزود: بنیاد مسکن به عنوان وکیل مردم در گرفتن سند روستایی با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک بدون اینکه مردم درگیر پروسه اخذ سند شوند، تشکیل پرونده داده و کارهای قانونی آن را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه احراز هویت مسکن در گذشته برای روستاییان مشکلات فراوانی را همراه داشته است، امکان جذب تسهیلات مالی در روستاها، گسترش فیزیکی و مبتنی بر برنامه‌ریزی و بهبود کیفیت مسکن روستایی را از دیگر مزایای صدور اسناد مالکیت روستایی عنوان کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.