قدس آنلاین: مصرف گاز طبیعی استان اصفهان در بخش مشترکین صنعتی با مصرفی حدود ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب، نسبت به سایر بخش‌ها با ۲۰ درصد افزایش مواجه بوده است.

مصرف گاز صنایع اصفهان از مرز ۴ میلیارد مترمکعب گذشت

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: با گرم شدن هوا مصرف گاز در بخش خانگی کاهش و در بخش صنعت افزایش پیدا می‌کند که این امر علاوه بر تقویت چرخه تولید و اقتصاد استان، تاثیر زیادی نیز در کاهش آلودگی محیط زیست داشته است.

سعید مومنی با اشاره به افزایش تعداد مشترکان جدید در سطح استان، افزود: میزان مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: حدود 145 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در خردادماه و 626 میلیون متر مکعب در اردیبهشت و فروردین سال جاری در بخش‌های خانگی و تجاری سطح استان به مصرف رسیده، این در حالی است که میزان مصرف مشترکان صنعتی طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال حدود 3 میلیارد متر مکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به اینکه بخش خانگی در فصل زمستان بیشترین سهم مصرف گاز را به خود اختصاص می‌دهد، عنوان کرد: تلاش برای رعایت الگوی مصرف و کاهش آن در بخش خانگی از اولویت بالاتری برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه عمده مصرف گاز صرف ایجاد گرمایش در ماه‌های سرد سال می‌شود اظهار کرد: ارائه راهکارهای عملی و متناسب با شرایط فعلی جهت بهینه کردن مصرف گاز در بخش خانگی می‌تواند گام موثری در جلوگیری از هدررفت این نعمت خدادادی و ثروت عمومی باشد.

مومنی اظهارداشت: امیدواریم با توجه به اینکه اکنون در فصل مناسبی برای انجام سرویس و عایق‌کاری موتورخانه‌ها هستیم، مشترکین با برنامه‌ریزی مناسب نسبت به بهینه‌سازی تاسیسات منازل خود اقدام کنند.

وی اضافه کرد: متاسفانه مصرف گاز در کشور ما 4 برابر میانگین مصرف جهانی است و در حال حاضر بیش از 30 درصد انرژی و گرما از طریق پنجره‌های معمولی هدر می‌رود.

 

.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.