قدس آنلاین: مسوول شورای اجرایی فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان گفت: یکی از مواردی که دشمن همواره و از دیر زمان به عنوان یک فرصت برای تضعیف معنویت مسلمانان در نظر داشت، رواج ابتذال در ممالک اسلامی بوده و به این رویکرد نگاه ویژه ای دارد.

دشمنان اسلام به رواج ابتذال توجه ویژه ای دارند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، حجت الاسلام صادق زاده به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب افزود: نزدیک به یک قرن مبارزه با حجاب و ناموفق بودن آن حاکی از این مطلب است که زنان ایرانی باحیاترین زنان دنیا هستند؛ چه در زمان رضاخان که به زور متوسل شد و چه در زمان پهلوی که با مشی تحقیر حجاب و عزت دادن بی بندوباری، حرکت کرد و چه هم اکنون که رویکرد تهاجم فرهنگی را در پیش گرفته است. ولی در تمام برهه ها با حضور متدینین و دقت فهم و نظر آنان این پروژه شکست خورده و البته متأسفانه در مواردی نیز آثار خود را نشان داده است.

وی در خصوص آسیب های اجتماعی این جریان، اظهار داشت: از بعد از انقلاب تاکنون همیشه در بحث حجاب دچار تندروی وکندروی بودیم و تبیین اقناعی این بحث را کنار گذاشته ایم؛ در خصوص حجاب دو نکته مهم وجود دارد که تشریح آن بسیار ضروری است. یکی شرع مقدس که هم در قرآن و هم در روایات، حجاب را مورد تأکید قرار داده است و همچنین در قانون جمهوری اسلامی که این موضوع ذکر شده است، بنابراین همه دستگاه ها موظفند با مشی عاقلانه و به دور از تندی و کندی این بحث را اولویت مهم خود قرار دهند. 

وی با بیان این که حدود 12 سال است که در شرکت نمایشگاه بین المللی استان اصفهان و محل برگزاری نمایشگاه های استان، با حرکت کارشناسانه و مدبرانه فریضه امر به معروف را با قدرت و رعایت موازین قانونی و شرعی به انجام رسانده ایم، افزود: چندین سال است این فریضه مقدس با همکاری مستقیم ستاد احیا امربه معروف و در سال های اخیر خود شورای امر به معروف نمایشگاه انجام می شود و علاوه بر حجاب و تذکر لسانی، خواهران این شورا نسبت به تشویق غرفه دارانِ با اخلاق و محجبه و نیز مشاوره خانواده ها، برگزاری مسابقات، تدوین منشور اخلاقی غرفه داران و چاپ آن در کتب نمایشگاه، اقدام کرده و همواره برخورد خوب و دوستانه را سرلوحه کار خود قرار داده اند. 

حجت الاسلام صادق زاده با بیان این که مدیران نمایشگاه این حرکت را با اعتقاد و نه از روی سیستم اداری انجام می دهند، گفت: دوری از کندروی وتندروی ها در زمینه تذکر لسانی و استمرار در انجام این فعالیت ها و برخورد خوش با غرفه داران و بازدیدکنندگان و البته قاطعیت و جاذبه در حد اعلا و دافعه در حداقل جزء، از اصول ما بوده و این وجه تمایز در مقایسه با نمایشگاه های دیگر استان ها به خوبی مشخص است و حتی از نظر کارشناسان اجتماعی این نوع رفتارها یک نوع امنیت اجتماعی برای خانواده ها و شرکت های حاضر در نمایشگاه به وجود آورده است.

مسوول شورای اجرایی فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان همچنین از دیگر اقدامات صورت گرفته در زمینه ترویج عفاف و حجاب، به چاپ کتاب زندگی 20، بهداشت اقتصادی، برگزاری همایش بانوی مسلمان ایرانی، برگزاری 5 دوره کنگره فاطمه شناسی و تجلیل از زنان و دختران محجبه موفق اشاره کرد.

وی افزود: همچنین برگزاری نمایشگاه های فرهنگی اعم از قرآن و عترت، دهه فجر، پژوهش وکتاب و دهها مراسم در طول سال از جمله دیگر اقداماتی بوده است که امیدواریم مورد رضایت ائمه اطهار قرار گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.