پیشنهاد سردبیر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: آتش‌سوزی گسترده در منطقه حفاظت شده «پلنگ دره» استان قم با بیش از شش ساعت تلاش بی‌وقفه محیط‌بانان و مأموران اجرایی حفاظت محیط زیست استان به‌همراه دیگر گروه‌های امدادی مهار شد.

آتش‌سوزی گسترده در منطقه حفاظت شده «پلنگ دره» قم مهار شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید رحمان دانیالی با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده پلنگ دره واقع در بخش سلفچگان اظهار داشت: یکشنبه بعدازظهر در حوالی پاسگاه محیط‌بانی سمندری در این منطقه دچار حریق شد که متأسفانه به‌دلیل وزش باد به‌سمت منطقه، آتش‌سوزی به‌سرعت گسترش یافت.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به حضور محیط‌بانان و کارشناسان اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم در طرح سرشماری حیات وحش در منطقه پلنگ دره، وقوع آتش‌سوزی بلافاصله مشاهده و عملیات مهار حریق با توجه به شرایط حساس منطقه آغاز شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: با آغاز عملیات مهار آتش‌سوزی، موضوع به ادارات کل مدیریت بحران، منابع طبیعی، هلال احمر، فرمانداری، بخشداری سلفچگان و سازمان‌های مردم‌نهاد اطلاع‌رسانی شد و برای مهار حریق از جبهه‌های مختلف و جلوگیری از گسترش آن، درخواست اعزام گروه‌های امدادی انجام گرفت.

وی از حضور مؤثر و مشارکت گروه‌های مردمی بومی منطقه و همچنین اعضای تشکل‌های مردم‌نهاد زیست‌محیطی در عملیات مهار آتش‌سوزی خبر داد و گفت: بحمدالله طی بیش از شش ساعت تلاش بی‌وقفه محیط‌بانان و مأموران اجرایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم و گروه‌های امدادی این آتش‌سوزی که بیش از 25 هکتار از اراضی منطقه را درگیر ساخته بود، مهار شد.

دانیالی تصریح کرد: در حادثه آتش‌سوزی در منطقه پلنگ دره رئیس اداره حیات وحش و یکی از محیط بانان اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم دچار مسمومیت تنفسی شدند که بلافاصله با اورژانس هوایی به بیمارستان شهید بهشتی(ره) منتقل شدند و هم اکنون حال عمومی آنها خوب است و باید از حضور به‌موقع مأموران امدادی برای انتقال مصدومان حادثه قدردانی کنیم.

وی ضمن قدردانی از مدیران و کارشناسان نهادهای کمک‌رسان در مهار این آتش‌سوزی به‌ویژه مدیرکل و یگان ویژه حفاظت منابع طبیعی استان، خاطرنشان کرد: افزایش اعتبارات و تجهیزات برای آمادگی هرچه بیشتر برای مقابله با وقوع آتش‌سوزی‌ها و حوادث غیرمترقبه احتمالی در مناطق تحت مدیریت، بسیار مهم و حیاتی است که متأسفانه کمبودهای فراوانی در این بخش احساس می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.