قدس ‌آنلاین- تبریز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: متوسط اشغال هتل های آذربایجان شرقی امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۱۳ درصدی میزان اشغال هتل های آذربایجان شرقی

به گزارش قدس انلاین از تبریز، فرزین حق پرست امروز در نشست رسانه ای ویژه سفرهای تابستانی افزود: متوسط اشغال هتل های آذربایجان شرقی تا 20 تیرماه سال جاری 88 درصد بوده است که سال گذشته در زمان مشابه 75 درصد بوده است.

حق پرست یادآور شد: افتتاح هتل بهبود بخشی از نیازهای اقامتی را مرتفع کرده است و امید می رود روند مراحل نهایی تجهیز و راه اندازی هتل پنج ستاره لاله پارک انجام شود و قبل از پایان تعطیلات تابستانی هتل اسقبال به بهره برداری برسد که می تواند بخشی از نیازهای گردشگری استان را پاسخ دهد.

وی ادامه داد: ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی از نیمه دوم خرداد ماه آغاز به کار کرده است و در تعطیلات پیش رو به مناسبت عید سعید فطر ، فعالیت و نظارت خود را افزایش می دهد.

حق پرست با اشاره به جشنواره های ویژه تعطیلات تابستانی خاطر نشان کرد: چندین عنوان جشنواره آئینی و فرهنگی در تابستان سال جاری برگزار می شود که جشنواره های لبنیات و عسل سراب ، آئین شکرگزاری برداشت گندم ، جشنواره کباب بناب، جشنواره آب های گرم معدنی و گردشگری سلامت  و ... از برنامه های فرهنگی تابستانی است.

وی یادآورشد: این جشنواره های فرهنگی تاثیر بسزایی در جذب گردشگر خواهد داشت و امیدواریم  با همراهی رسانه ها و انعکاس خبری این جشنواره ها بتوانیم در جهت جذب گردشگران و همچنین معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان ها گامی موثر برداریم.

حق پرست با اشاره به گشت های ویژه نظارتی فعال در ستاد اجرایی خدمات سفر ، گفت : گشت‌های تلفیقی ستاد اجرایی خدمات سفر با حضور نمایندگان اداره کل میراث فرهنگی، سازمان صنعت، معدن و تجارت ، اتحادیه های صنفی، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و درمان از یک ماه پیش بازدید از رستوران ها و مراکز اقامتی آغاز شده اند و این بازدید ها در اوج سفرهای تابستانی که از عید فطر آغاز می شود افزایش خواهد یافت.

 وی در خاتمه خاطرنشان کرد: در بازدید های انجام شده در ماه مبارک رمضان از غذاخوری های بین راهی مجموعا 70 مورد تذکر و 20 مورد اخطار به این مراکز خدماتی صادر شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.