قدس آنلاین : مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ابراز كرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان موفق به كسب رتبه نخست در راستای عمران و آبادانی بقاع متبرکه در کشور شده است.

اوقاف استان اصفهان در آبادانی بقاع متبرکه ممتاز شناخته شد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی به مناسبت سالگرد ارتحال علامه محمد باقر مجلسی با بيان اينكه اين شخصيت، عالمی بزرگ و زاهدی فرهیخته در عین قدرت، فردی مردمی بود، اظهار كرد: وجود مقبره های علمای بزرگی چون علامه محمد باقر مجلسی، مایه فخر، مباهات و افتخار مردم استان اصفهان است؛ چرا که ایشان از علمای بزرگ و تاثیر گذار در جهان تشیع محسوب می شوند.
وی تصریح کرد: علامه محمد باقر مجلسی در زمان صفویه و در دوره حکومت شاه سلطان حسین به دلیل معلومات و حکمت بالایی که داشت به درجه شیخ الاسلامی که بالاترین درجه فضل و حکمت و قدرت در روزگار خود محسوب می شد رسيد؛  ولي این قدرت و کیاست موجب نشد که هیچگاه وی از زهد و تقوی دوری كند. او همیشه مردم دار بود و از امکانات خود برای خدمت به مردم و جامعه استفاده می كرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطرنشان كرد: علامه مجلسي در راستای تقویت پایگاه تشیع، زحمات فراوانی را مُتقبل شد و آثار و کتب فراوانی را به رشته تحریر درآورد که تعداد کمی از آن ها امروز برجای مانده است و اين در حالي است كه خدمات بسیار زیاد و شایان ذکر این عالم گران مایه نقش بسزایی در جهان تشیع داشته است.
صادقی ابراز كرد: علامه مجلسی شخصیتی بزرگ و جهانی محسوب می شود و این وظیفه بر دوش ما است تا در آینده نزدیک کنگره جهانی این عالم مجتهد و والا مقام را برگزار كنيم تا بیش از پیش شخصیت این بزرگوار را به همگان معرفی و از آثار و برکات آن بهرمند شویم.
وي با اشاره به بنا كردن يك دبیرخانه دائمی توسط اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در جوار مقبره اين شخصيت بزرگ در جهت معرفي او به همگان، اظهار كرد: امروز بايستي همگي در راستای منویات مقام معظم رهبری در جهت تبدیل بقاع متبرکه به پایگاه های فرهنگی حرکت كنيم،  زیرا که وجود این اماکن هستند که همواره موجب برکت و سرافرازی کشورمان و جهان تشیع بوده اند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصريح كرد: استان اصفهان دارای 718 بقعه متبرکه مي باشد که از این لحاظ رتبه سوم را در کشور دارا است و در همین راستا اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان مفتخر است که توانسته در راستای عمران و آبادانی بقاع متبرکه در کشور رتبه نخست را کسب كند.
صادقی با اشاره به اينكه بايستي یک عزم بیشتر در جهت معرفی و شناساندن امامزادگان صورت بگیرد تا بتوان در جهت تبدیل این اماکن به پایگاه های فرهنگی موفق بود، خاطرنشان كرد: از همه مردم مومن و ولایت مدار استان اصفهان و همچنین از خیّرین و نیکوکاران دعوت به عمل آورده مي شود تا در راستای گسترش و عمران آبادانی بقاع متبرکه فعالیت بیشتری انجام دهند و در جهت تکمیل پروژه های مقبره علامه محمد باقر مجلسی، اداره اوقاف و امور خیریه را یاری كنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.