ابراهیم الدباشی نماینده لیبی در سازمان ملل، شورای امنیت را مسوول تداوم نابسامانی ها و تحکیم مواضع تروریست ها در کشورش دانست.

لیبی شورای امنیت را مسوول نابسامانی در این کشور دانست

به گزارش روز پنجشنبه شبکه خبری اسکای نیوز، وی در سخنان خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد از عملکرد کمیته تحریم ها علیه لیبی انتقاد کرد و افزود که این کمیته به درخواست کشورش برای واردات تجهیزات، تانک و هواپیما به منظور مقابله با تروریست های داعش پاسخی نداده است . 

الدباشی از مخالفت شورای امنیت با کاهش تحریم های تسلیحاتی و اعطای مجوز به ارتش لیبی برای مقابله با گروههای تروریستی و عدم حمایت از مرزبانان این کشور انتقاد کرد.

وی گفت: آنچه گروههای تروریستی را در لیبی تشویق به مخالفت با توافق نشست الصخیرات ( در مغرب) کرد، همان خویشتنداری های شورای امنیت است، در حالی که این شورا باید از تلاش دولت لیبی برای بازسازی ارتش این کشور حمایت کند.

برخی گروههای مخالف و دولت قانونی لیبی هفته گذشته موافقتنامه صلحی برای تشکیل دولت جدید در این کشور در شهر الصخیرات در مغرب امضا کردند. 

به موجب تحریم تسلیحاتی سازمان ملل در سال 2011 درباره لیبی، دولت به رسمیت شناخته شده توسط محافل بین المللی می تواند اقدام به واردات اسلحه با موافقت اعضای شورای امنیت کند.

این در حالی است که بیش از نیمی از 15 عضو شورای امنیت با درخواست کمک تسلیحاتی به لیبی مخالفت می کنند، ولی دولت قانونی این اقدام را مانعی در برابر مقابله با گروههای تروریستی که چندین منطقه لیبی را اشغال کرده اند، می داند.

لیبی پس از سرنگونی معمر قذافی و خودداری گروههای مسلح که در سرنگونی وی نقش داشتند، با زمین گذاشتن سلاح، این کشور با هرج و مرج و ناامنی گسترده مواجه شده و شهرها عملا در کنترل گروههای مسلح قرار گرفته اند . 

ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رزمنده IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    شورای ضد امنیت سازمان بی ملل متحد مقصراصلی به کارشکنی درمبارزه با تروریسم است.