قدس ‌آنلاین- تبریز: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی، استاد شهریار را چهره‌ای فراملی و ماندگار عنوان كرد و بر ضرورت تشكیل دبیرخانه دایمی كنگره بین‌المللی استاد شهریار در استان تاكید كرد.

استاد شهریار یک چهره‌ ادبی فراملی و ماندگار است


بهگزارش قدس آنلاین از تبریز، سعید شبستری خیابانی در نشست تخصصی كنگره بزرگداشت استاد شهریار، گفت: تلاش می‌كنیم تا سال آینده دبیر خانه دایمی این كنگره در بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان تشكیل شود.

وی گفت: امیدواریم در سال جاری شاهد معرفی ابعاد دیگری از شخصیت استاد شهریار باشیم و انتظار می‌رود تمامی سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی با انسجام و هماهنگی برای برگزاری باشكوه این همایش تلاش كنند.

شبستری با اشاره به سابقه برگزاری همایش‌های متعدد در خصوص استاد شهریار طی سالیان متمادی تصریح كرد: امسال برگزاری كنگره بین المللی استاد شهریار با وحدت رویه و سیاست‌گذاری یكپارچه انجام خواهد شد.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این نشست با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز همایش استاد شهریار اظهار كرد: سال گذشته شاهد برگزاری باشكوه این همایش در سطح بین‌المللی بودیم و امیدواریم امسال نیز این كنگره در سطح مطلوبی برگزار شود.
علی اكبر صفی پور گفت: امیدواریم با پیگیری‌های استانداری شاهد تشكیل دبیرخانه دایمی این كنگره باشیم تا كنگره را در سطح جهانی مطرح كنیم.

وی با تاكید بر ضرورت توجه به سطح علمی این كنگره افزود: سال گذشته همایش استاد شهریار با حضور اساتید برجسته برگزار شد و این روند باید ادامه یابد.

مدیر كل آموزش و پرورش استان نیز ضمن اعلام آمادگی این اداره كل به منظور همكاری در اجرای این كنگره گفت: باید مردم را با شخصیت واقعی استاد شهریار آشنا كنیم.

جعفر پاشایی افزود: انتظار می‌رود نتایج این كنگره درقالب محصولات فرهنگی وكتاب به جامعه عرضه شود.

رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی نیز در این نشست  باتاكید بر این كه کنگره بین المللی فرهنگ دینی و انقلابی در اشعار استاد شهریار نگاه جدیدی به شهریار خواهد داشت، اظهار كرد: توجه به موضوع فرهنگ دینی و انقلابی در اشعار استاد شهریار تا به امروز مغفول واقع شده است و ما تلاش می كنیم تا این جنبه از اشعار استاد شهریار را به جهانیان معرفی كنیم.

حسن میلانی از تشكیل كمیته علمی و تخصصی برگزاری این كنگره در محل حوزه هنری استان خبر داد و  افزود: این کنگره با تکیه بر تفکر دینی، انقلابی، اخلاقی و تربیتی استاد شهریار برگزار می شود.

وی با اشاره به محورهای برگزاری این كنگره گفت: انقلاب اسلامی در آثار استاد شهریار، نقش استاد شهریار در شکل گیری و گسترش جریان شعر دفاع مقدس، تجلی معارف و مناقب اهل بیت (ع) در اشعار استاد شهریار، ولایت فقیه در اندیشه استاد شهریار، تجلی مضامین قرآن در شعر شهریار، تبلور هویت دینی در منظومه حیدربابا، بررسی مبانی دینی اشعار استاد شهریار، آداب اخلاقی و تربیت اسلامی در اشعار استاد شهریار، شاخصه‌های عرفان شیعی در اشعار استاد شهریار، فرهنگ عاشورا در شعر استاد شهریار، تجلی بصیرت دینی و انقلابی استاد شهریار در اشعار وی و ایران، هویت و وحدت ملی در اشعار استاد شهریار از جمله شاخص ترین محورهای برگزاری این كنگره است.

میلانی گفت: کنگره بین المللی فرهنگ دینی و انقلابی در اشعار استاد شهریار 25، 26 و27 شهریور ماه همزمان با روز ملی شعر و ادب در تبریز برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.