استاد فیزیک هسته ای دانشگاه زنجان گفت: با موفقیتی که دیپلمات های ایرانی توانستند در وین کسب کنند، همانگونه که جهان انقلاب اسلامی را پذیرفته بود، انقلاب هسته ای ایران را نیز پذیرفت.

جهان با توافق وین، انقلاب هسته ای ایران را پذیرفت

به گزارش قدس آنلاین، طیب کاکاوند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توافقی که در وین انجام شد، ایران در باشگاه کشورهایی قرار گرفت که دارای فناوری هسته ای هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه زنجان گفت: بلافاصله پس از اعلام نتایج مذاکرات وین، ایران مقتدرتر و به یک ابر قدرت قابل احترام برای دوستان و دشمنان در منطقه تبدیل شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز با این دستاوردها دوستان جمهوری اسلامی احترامی بیش از پیش برای آن قائلند و افتخار می کنند که با چنین کشوری رابطه دارند.

این استاد فیزیک هسته ای دانشگاه زنجان گفت: نظام اسلامی دانشمندان خود را برای دستیابی به فناوری هسته ای تقدیم انقلاب کرده و امروز این دانش به یکی از محورهای اصلی گفتمان کشور تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده هسته ای مورد تایید رهبر معظم انقلاب بودند، افزود: موفقیت تیم مذاکره کننده در وین، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می شود و باید این توافق را با تمام وجود به همدیگر تبریک بگوییم.

عضو هیات علمی دانشگاه زنجان گفت: آمریکا با همین نتایج حاصل از مذاکرات نمی تواند عقب نشینی کند و متوجه رو شدن دست خود در مقابل متحدان اروپایی خود شده است.

وی تصریح کرد: بر فرض آنکه اعضای کنگره آمریکا دبه درآورند و توافق نهایی را امضا نکنند، شاخ تحریم ها با این مذاکرات شکسته است و کشورهای اروپایی برای همکاری و برقراری ارتباط با ایران راغب شده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.