قدس آنلاین- تبریز: امام جمعه تبریزگفت: مذاکرات هسته ای را مسئله ای ملی عنوان کرد و افزود: انرژی هسته ای مطالبه تمام ملت ایران بوده و است و باید عامل وحدت در جامعه باشد مبادا گروه های سیاسی از این مذاکرات سو استفاده ابزاری نمایند چرا که استفاده ابزاری از مذاکرات هسته ای در جهت رسیدن به اهداف جناحی کار درستی نیست.

مذاکرات هسته ای مسئله ای ملی بوده و نباید مورد سواستفاده جناحی قرار گیرد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به فرازهایی از خطبه های امام سجاد(ع) در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان اظهار داشت: روزه  گرفتن قبل از اسلام نیز در شرایع  دیگر واجب بود اما با آمدن اسلام این فریضه در ماه مبارک رمضان ماهی که قران بر پیامبر اکرم(ص) نازل شده است واجب گردید و طبق روایات ائمه، مسلمانان باید در آخرین ساعات ماه مبارک رمضان  دست به دعا برداشته و از محضر باری تعالی طلب مغفرت نمایند.

وی با بیان اینکه روزه داری مانع انجام بسیاری از مفسده ها و گناهان است، افزود: در ماه مبارک رمضان آمار جرایم کاهش می یابد و کم فروشی و کلاهبرداری ها به حداقل می رسد و این نشان از قدرت بازدارندگی ایمان و توکل به خداست.

وی ادامه داد: با توجه به این حقیقت به خوبی مشهود است که اگر دین و ایمان بر جامعه اسلامی حکم فرما شود جامعه به مدینه فاضله تبدیل خواهد شد، کسانی که دین را عامل تضعیف جوامع عنوان می کنند در مقابل تقلیل فساد و پویایی جامعه اسلامی در ماه مبارک رمضان آیا حرفی برای گفتن دارند؟

دین عامل تحرک و تضمین امنیت در جامعه است

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به حضور خیل عظیمی از مسلمانان روزه دار در راهپیمایی روز قدس تاکید کرد: مردم با زبان روزه برای اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین و هم چنین اعلام انزجار نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی به خیابان ها آمده و راهپیمایی کردند و این نشان دهنده پویایی جامعه در این ماه مبارک است.

امام جمعه تبریز هم چنین تصریح کرد: روز قدس روز تجلی وحدت اسلامی است و تمامی مسلمانان جهان به  دفاع از مستضعفین جهان به راهپیمایی در این روز پرداختند.

آیا به راستی برگزاری کنسرت های کذایی مختلط برای رفع افسردگی موثر است؟!

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در بین دانشجویان تاکید کرد: برخی مدعی هستند که چون دانشجویان افسرده  هستند باید کنسرت های کذایی در دانشگاه ها برگزار شود در حالی که این سخن کذب محض است  چرا که اولا دانشجویان ما افسرده نیستند بلکه همگی با شادابی و نشاط در حال دانش اندوزی هستند ، ثانیا آیا به راستی برگزاری کنسرت های کذایی مختلط برای رفع افسردگی موثر است؟!

وی در پیش گرفتن راه ابتذال و بی بند و باری در دانشگاه ها را مردود عنوان کرده و افزود: برای ایجاد فضای شادی و نشاط در فضای دانشگاه می توان تئاترهای مشروع ویا مسابقات مختلف شعرخوانی برگزار کرد.

آیت الله مجتهد شبستری گفت: برخی ها می خواهند اسلام را تنها رحمانی جلوه دهند و بگویند که اسلام دربرابر هر گونه فساد مقاومت و سختگیری از خود نشان نمی دهد که این مسئله و تفکر نیز کاملا غلط است، ترویج چنین افکاری در جامعه ترویج مکتب لیبرالیزم است.

یادداشتی که بین طرفین مذاکره کننده هسته ای امضا شد، توافق نیست

عضو مجلس خبرگان رهبری با ورود به بحث مهم و داغ مذاکرات هسته ای چنین تشریح کرد: مذاکرات هسته ای با شش قدرت جهان بالاخره پس از دوران ۱۲ ساله به جمع بندی رسید و یادداشتی امضا شد که نمی توان اسمش را توافق گذاشت بلکه توافق زمانی صورت خواهد گرفت که این یاداشت در مجلس شورای اسلامی ایران و کنگره امریکا نیز به تصویب  برسد.

مذاکرات هسته ای مسئله ای ملی است و نباید مورد سواستفاده جناحی قرار گیرد

وی مذاکرات هسته ای را مسئله ای ملی عنوان کرد و افزود: انرژی هسته ای مطالبه تمام ملت ایران بوده و است و باید عامل وحدت در جامعه باشد مبادا گروه های سیاسی از این مذاکرات سو استفاده ابزاری نمایند چرا که استفاده ابزاری از مذاکرات هسته ای در جهت رسیدن به  اهداف جناحی کار درستی نیست.

وی ضمن قدردانی از تلاش های تیم مذاکره کننده هسته ای افزود: مردم ایران به خوبی می دانند که به مانند سایر مسائل مهم کشور اگر رهنمود ها، خط مشی ها و هدایت های هوشمندانه مقام معظم رهبری نبود مذاکرات هسته ای هیچ گاه به این نقطه نمی رسید و در واقع عامل اصلی موفقیت در مذاکرات هسته ای هدایت های رهبری بوده است.

دشمنی ما با آمریکا ادامه دارد مگر اینکه آمریکا از مستکبری دست بردارد

آیت الله مجتهد شبستری با دادن تذکری جدی خاطرنشان کرد: مذاکرات هسته ای به معنای این نیست که رابطه ایران با آمریکا بهبود یافته است ، دشمنی ما با آمریکا ادامه دارد مگر اینکه آمریکا از مستکبری دست بردارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به فرموده های مقام معظم رهبری گفت: ما مسلمانان نمی توانیم بر خلاف دستور قرآن که ما را به مقابله با مستکبران دعوت کرده است، دست برداریم فلذا استکبار ستیزی جمهوری اسلامی ایران یک موضوع پایان ناپذیر است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مسئله مبارزه با اسرائیل فرا زمانی و همیشگی است و چه توافق حاصل بشود و چه نشود امنیت اسرائیل در منطقه تامین نخواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.