۲۹ تیر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۵
کد خبر: 296568

دمای هوای شهرستان مهاباد در جنوب آذربایجان غربی پس از یک ماه گرمای شدید و بی سابقه به میزان 10 درجه کاهش یافت و باعث شد تا شهروندان این منطقه نفس راحتی بکشند.

کاهش 10 درجه ای دمای هوا در مهاباد

به گزارش ایرنا، دمای هوای مهاباد در روزهای اخیر در حالی با کاهش همراه است که گرمای بی سابقه ای که در برخی روزها به 42 درجه نیز رسید از ابتدای تیرماه تاکنون این شهرستان را فرا گرفته و مشکلات زیادی را برای مردم این منطقه به وجود آورده بود.

کاهش دمای هوا در مهاباد همزمان با تعطیلات عید فطر موجب خوشحالی مسافران و گردشگرانی شده است که این شهرستان را به عنوان یکی از مقصدهای سفر خود انتخاب کرده اند.

خنک شدن دمای هوا در این شهرستان که موجب خوشحالی شهروندان مهابادی نیز شده است این مجال را به دستگاه های سرمایشی داد تا در ساعت هایی از شب خاموش شوند.

کارشناس اداره هواشناسی مهاباد گفت: نفوذ یک سامانه پرفشار عرض های بالا به منطقه موجب کاهش دمای هوا در این شهرستان شده است .

اسماعیل دباغ ساز افزود: ورود این سامانه باعث شده تا از گرمای هوای این شهرستان به میزان 10 درجه کاسته شده و به حدود 30 درجه بالای صفر برسد.

وی گفت: این شرایط آب و هوایی و خنکای هوا تا اواخر روز چهارشنبه در این منطقه تداوم داشته و از روز چهارشنبه تا دوشنبه هفته آینده به تدریج دمای هوا به میزان 3 تا 4 درجه افزایش می یابد.

دباغ ساز حداقل و حداکثر دمای هوای این شهرستان را به ترتیب 17 و 30 درجه بالای صفر اعلام کرد.

شهرستان مهاباد با 215 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی در یک منطقه سردسیر و کوهستانی واقع شده و ساکنان آن به دمای بیشتر از 35 درجه عادت ندارند.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.