بجنورد- خبرنگار قدس: معاون حفاظت بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: حدود ۷۰ درصد از حجم مخازن سدهای استان خالی است.

۷۰ درصد مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است

 

رضا نعیمی اظهار داشت: در حالی که سدهای استان توان ذخیره سازی 250 میلیون مترمکعب آب را دارند، در شرایط کنونی تنهاحدود 75 میلیون مترمکعب آب قابل بهره برداری در پشت سدهای استان ذخیره شده است.

وی توان ذخیره سازی سد شیرین دره را 90 میلیون متر مکعب آب ذکر کرد و گفت: اکنون در این سد حدود 40 میلیون متر مکعب آب قابل استفاده ذخیره شده که نسبت به مدت مشابه در دوره درازمدت با 42 درصد کاهش حجم مواجه است.

وی حجم آب مفید ذخیره شده در پشت سدهای اسفراین، شیروان و چری را به ترتیب 18 میلیون و 500 هزار مترمکعب، 15 میلیون و یک میلیون و 400 هزار متر مکعب ذکر کرد.

نعیمی، کاهش بارندگی، بهره‌برداری غیرمجاز در بالادست سدها و مصرف بالای آب ذخیره شده در پشت سدها را از عمده دلایل کاهش حجم آب ذخیره شده در پشت سدهای استان اعلام کرد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: تا کنون برای بهره‌برداری بهینه از منابع آب سطحی در استان 6 سد با توان تنظیم سالانه 165 میلیون مترمکعب آب ساخته شده و چهار سد دیگر نیز در دست ساخت است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.