معاون سیاسی انتظامی فرمانداری تهران با تاکید بر لزوم تشکیل مجتمع فوریت‌های اجتماعی شهر تهران و ضرورت ایجاد آن، از آغاز به کار این مجتمع در مردادماه آتی خبر داد.

آغاز به‌کار "مجتمع فوریت‌های اجتماعی" از مرداد

علی اصغر ناصربخت در گفت‌وگو باایسنا، گفت: در آخرین جلسه ای که در رابطه با تشکیل مجتمع فوریت‌های اجتماعی در وزارت کشور با حضور مسئولین وزارت کشور، شهر تهران و شهرداری تهران تشکیل شد، مقرر شد تا شهرداری تهران تا آخر مردادماه با عمل به تعهدات خود زمینه آغاز به کار مجتمع را فراهم کند.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه" آیا ساخت گرمخانه‌ها توسط شهرداری و سایر اقدامات دستگاه‌ها شکل گرفتن نوعی موازی‌کاری با اقدامات این مجتمع نیست؟" گفت: بی‌تردید اقدامات مجتمع منافاتی با گرمخانه‌ها و مراکز درمانی ندارد و در مجتمع برابر مصوبه شورای اجتماعی کشور نمایندگان تام‌الاختیار تمامی دستگاه‌های ذیربط در امر آسیب‌های اجتماعی حضور دارند و به طور مستمر مسئولیت‌های سازمان خود را پیگیری می‌کنند.

 

ناصربخت تاکید کرد: بر اساس مصوبه شورای اجتماعی کشور که به منزله قانون است مقرر گردیده تا افراد آسیب دیده اجتماعی از سطح شهر تهران جمع آوری شوند و در این مجتمع حداکثر با یک توقف 48 ساعته کار پایش آنها انجام شود.

 

وی ادامه داد: در این 48 ساعت تکلیف فرد توسط افرادی که در حوزه اجتماعی دارای مسئولیت و به طور دائم در مجتمع حاضر هستند، مشخص می‌شود. به عنوان مثال اگر فرد کودک کار یا سالمند است به بهزیستی تحویل داده می‌شود، اتباع از طریق اداره کل امور اتباع ساماندهی شده و اگر معتاد هم باشند امورشان از طریق شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر پیگیری می‌شود.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری تهران درخصوص عمل به وظایف دستگاه های مختلف نیز گفت: بر اساس تفیذ اختیاری که استاندار به فرماندار تهران داده است، مسئول مستقیم "مجتمع فوریت های اجتماعی" فرماندار تهران است که فردی را به عنوان مدیر اجرایی منصوب می کند تا در کنار نمایندگان تام الاختیار به صورت دائمی در مجتمع حضور داشته، به وضعیت آسیب‌دیدگان رسیدگی کند.

 

وی تاکید کرد: هیچ دستگاهی از بار مسئولیتی که در مجتمع بر عهده دارد نمی تواند شانه خالی کند چرا که سایر دستگاه‌های ذیربط نیز حضور دارند و هر دستگاهی باید به وظایف خود عمل کند.

 

ناصربخت ابراز امیدواری کرد که به سرعت مراحل آغاز به کار "مجتمع فوریت‌های اجتماعی" طی شود تا با ارزیابی از اقدامات و شناسایی اشکالات و معضلات و بررسی کارشناسانه توسط افراد صاحب‌نظر در مسائل اجتماعی، بتوان عملکرد مجتمع را بهبود داد. بی‌تردید راه‌اندازی مجتمع فوریت های اجتماعی برای شهر تهران کاری ماندگار و ضروری است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.