قدس آنلاین:معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از ارائه خدمات توسط ۱۱ هزار راهدار به مسافران تابستانی خبرداد.

ارائه خدمات توسط ۱۱ هزار راهدار به مسافران  تابستانی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، مهندس حسن نیا،در بجنورد، با اشاره به استفاده از سه میلیون تن آسفالت در سه ماهه اول امسال برای محورهای  کشور، گفت: در این راستا 15 هزار کیلومتر جاده تجدید خط کشی شده است.

وی افزود: هم اکنون 11 هزار راهدار در 645 راهدار خانه در حال ارائه خدمات به مسافران و زائران تابستانی هستند.

وی تعداد ماشین آلات راهداری به کار گرفته شده را 6 هزار دستگاه اعلام کرد و اظهار داشت: امسال 10 درصد ماشین آلات راهداری کشور نوسازی و بهسازی شد و در نتیجه عمر ماشین آلات راهداری کاهش یافته است.

مهندس حسن نیا، تصریح کرد: درصدد هستیم نسبت به تجهیز ماشین آلات راهداری کشور اقدامات مناسب صورت گیرد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور خاطرنشان کرد: در فاصله سه ماه گذشته برخی از پروژه های کشور با همکاری سایر مجموعه های مرتبط تبدیل به بزرگراه و آزاد راه شد که در حل گره های ترافیکی وارتقای ایمنی تاثیر بسزایی داشته است.

وی یادآور شد: همچنین در استان هایی از قبیل شمال شرق و غرب کشور که در تعطیلات به دلیل داشتن آب وهوای مناسب و زیارتی بودن سفر خیز هستند در اولویت کاری قرار گرفته تا از محورهای مناسبی برخوردار باشند.

مهندس حسن نیا هدف از سفر به خراسان شمالی را بازدید از محورهای اصلی و مهم استان ذکر کرد و گفت: باتوجه به اینکه خراسان شمالی در کريدور شرق و غرب کشور قرار گرفته و بار ترافیکی و توریستی بالایی دارد توسعه و نگهداری راه های این استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به قرار گرفتن در دوره دوم تعطیلات تابستانی، اظهار داشت: دراین سفر وضعیت راهداری و نیز گره های ترافیکی استان بررسی و رفع می شود.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از معضلات راه های استان را محور بجنورد به جنگل دانست و گفت : در همین راستا مبلغ 6 میلیارد تومان اعتبار برای آن از طريق سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور در نظر گرفته شده است .

وی خاطرنشان کرد: این محور بیشترین اولویت امسال را دارد .

مهندس حسن نیا متذکر شد: مصمم هستیم که ارتقای کمی  این محور و درنتیجه آن بهبود کیفیت هرچه سریعتر صورت گیرد تا خدمات مناسبی به مسافران و زائران عبوری از آن ارائه شود.

وی بازدید از محور مشهد بجنورد را از دیگر برنامه ها دانست و اظهارداشت: محور راز و جرگلان نیز باتوجه به اینکه مشخصات راههای مرزی را به دلیل وسعت منطقه و پراکندگی جمعیت دارد با نگاه ویژه دیده شده تا نسبت به توسعه و بهبود کمی و کیفی آن اقدامات لازم صورت گیرد.

مهندس حسن نیا تصریح کرد: تلاش می شود تا حداقل مبلغ 2 میلیارد تومان جهت روکش آسفالت این محور اختصاص داده شود.

وی یاد آور شد: هم اکنون برای پل سه راهی راز و جرگلان مبلغ یک میلیارد تومان تامین اعتبار شده تا طی چهار ماه آینده به اتمام برسد و مردم با راحتی بیشتر از این مسیر عبور کنند.

وی توجه به خراسان شمالی را باتوجه اهمیت محورهای آن وظیفه ملی دانست که با برنامه ریزی انجام گرفته بهترین عملکرد را در کوتاه ترین زمان ممکن داشته و بهترین نتیجه حاصل شود.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.