عضو کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی مشهد از تخصیص تسهیلات ۱۵۰ میلیارد ریالی برای تسریع روند انتقال مشاغل مزاحم به خارج از شهر خبر داد.

میلیارد ریال تسهیلات برای ساماندهی مشاغل مزاحم درمشهد تخصیص یافت

به گزارش قدس آنلاین جواد ستاری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : ساماندهی مشاغل مزاحم از اموری است که در دو سال گذشته به صورت جدی در دستور کار شورای اسلامی و شهرداری مشهد قرار دارد.

وی اظهار کرد: کمبود نقدینگی و عدم اعتماد صاحبان مشاغل مزاحم به طرح ساماندهی از موانع روند انتقال این مشاغل به خارج از شهر است.

ستاری ادامه داد طرح ساماندهی مشاغل مزاحم طرح جدیدی است و باید با جلب اطمینان و حمایت صاحبان این مشاغل اجرا شود.

وی گفت : در این راستا امسال 150 میلیارد ریال از سوی شهرداری مشهد برای تسریع در روند ساماندهی این مشاغل در نظر گرفته شده که در قالب تسهیلات بانکی به صاحبان مشاغل مزبور که برای انتقال به خارج از شهر مشکل مالی دارند پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه 18 هزار واحد شغلی مزاحم در این شهر فعالیت دارند افزود: با انتقال این مشاغل به خارج از شهر بسیاری از مشکلات ترافیکی و آلایندگی برطرف می شود.

عضو کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی مشهد از ایجاد مجتمع ساماندهی خدمات خودرویی توانا خبر داد و گفت: این مجتمع در زمینی به مساحت 31 هزار و 450 مترمربع شامل 350 واحد صنفی در منطقه خین عرب مشهد آماده بهر برداری است.

هم اکنون 18 هزار واحد فعال در مشاغل مزاحم در قالب 40 نوع شغل نظیر مشاغل خودرویی، تعمیرگاه، سماورسازی، صنایع چوبی و فلزی و مانند آن در شهر مشهد فعالیت دارند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.