قدس آنلاین – سبزوار : مدیر جهاد کشاورزی شهرستان  سبزوار گفت: برای اجرایی شدن طرحهای کشاورزی در این شهرستان ۱۴۲ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

نیاز ۱۴۲ میلیارد ریالی سبزوار برای اجرای طرحهای کشاورزی

مهندس منصور برغمدی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین افزود: کشاورزی مهمترین بخش اقتصادی این شهرستان است زیرا نیمی از جمعیت سبزوار بطور مستقیم و غیرمستقیم در این بخش فعالیت دارند.

وی خواستار تخصیص اعتبار از محل ماده 180 برای بخش کشاورزی شد و تاکید کرد: توجه مسوولان به بخش کشاورزی بسیار ضروری است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار همچنین وضعیت دامپروری به ویژه ظرفیت تولید در صنعت مرغداری و پرورش آبزیان این شهرستان را بسیار حائز اهمیت ذکر و بیان کرد: سبزوار در این بخش رتبه نخست استانی را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد : تداوم طولانی مدت خشکسالی در سالهای اخیر و همچنین فقدان توجه کافی به وضعیت بوجود آمده موجب مهاجرت روستاییان شده که زنگ خطری برای بخش کشاورزی منطقه محسوب می شود.

برغمدی اظهار داشت : تخصیص اعتبار از محل ماده 180 که به کمک نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و فرمانداری سبزوار قابل پیگیری است فرصتی مناسب برای ساماندهی به وضعیت کشاورزی این شهرستان است.

وی اجرای طرحهای انتقال آب، احیا و مرمت قناتها، ساخت استخرهای ذخیره آب کشاورزی، تکمیل مجتمع دامپروری، ساخت آب انبار، آبشخور دامی و حمام ضدکنه را از اولویتهای بخش کشاورزی برشمرد.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار با بیان اینکه برای اجرایی شدن این طرحها 142 میلیارد ریال اعتبار نیاز است یاد آور شد: حدود 18 هزار بهره بردار در بخشهای کشاورزی، باغداری و دامداری شهرستان سبزوار در حال فعالیت هستند/   انتهای پیام  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.