عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نفرت ما از آمریکا یک نفرت دائمی و پایدار است گفت: امروز رساتر از همیشه فریاد مرگ بر آمریکا را سر می‌دهیم و این فریاد مانند تیری در قلب استکبار جهانی است.

نفرت ملت ایران از آمریکا دائمی و پایدار است

به گزارش قدس آنلاین  به نقل از تسنیم آیت‌الله سید احمد خاتمی شامگاه سه شنبه در بارگاه منور رضوی اظهار داشت: در ادبیات اسلامی و قرآنی، ولی فقیه به معنای یک فرد نیست بلکه وی حجت شرعی و نایب امام زمان(عج) است و اطاعت از وی به معنای انجام تکلیف شرعی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امروز خداوند متعال ولی فقیهی بر ما ارزانی داشته است که دوست و دشمن بر کیاست و زیرکی وی صحه گذاشته و سیاست‌ها و فریبکاری‌های دشمنان را به درستی تشخیص می‌دهد.

آیت الله خاتمی به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 اشاره و تاکید کرد: هدف اصلی آمریکا در این مذاکرات تامین امنیت برای رژیم جعلی صهیونیستی است و حریم ویژه‌ای را برای این کشور قائل می‌شود اما در مقابل جمهوری اسلامی ایران پیرو و طرفدار گفتمانی است که در آن براساس فرمایش امام راحل باید اسرائیل از صفحه روزگار محو شود.

وی با اشاره به این همواره در این معرکه‌ها و عرصه‌ها موضع ما همان موضع ولی فقیه است تاکید کرد: از این بابت خیالمان راحت است زیرا بر همان موضعی هستیم که ولی فقیه عنوان کرده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه در سال 88 نیز شاهد رویارویی دو اردوگاه بودیم افزود: اردوگاه نخست، اردوگاه فتنه 88 بود که سردمداران آن اوباما و سلطنت طلبان و شیمون پرز بودند و در مقابل اردوگاه ولایت قرار داشت که مردم ولایتمدار در آن حضور داشتند.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه نفرت ما از آمریکا یک نفرت دائمی و پایدار است بیان کرد: امروز رساتر از همیشه فریاد مرگ بر آمریکا را سر می‌دهیم و این فریاد مانند تیری در قلب استکبار جهانی است.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: امروز نیز و در هیاهوی مسئله هسته‌ای که نظرات مختلفی مطرح می‌شود حجت شرعی ما همان است که از سوی مقام معظم رهبری مطرح می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به آیات و روایات قرآنی عنوان کرد: قرآن شرط اصلی انتقاد را رعایت انصاف معرفی می‌کند زیرا انصاف سبب افزایش مودت و وحدت در میان اعضای جامعه می‌شود.

آیت الله خاتمی گفت: مسئله دیگری که قرآن کریم اهمیت والایی برای آن قائل است تشخیص حق از باطل است؛ این مهم در دوران صدر اسلام و در زمان امیرالمومنین(ع) نیز سابقه داشته است و همواره این مسئله مطرح بوده که چگونه حق را از باطل تشخیص دهیم.

وی بیان کرد: تشخیص کفر عریان بسیار ساده‌تر از کفری است که در پوشش دین قرار گرفته است و براساس آیات و روایات قرآنی در این مسیر تنها راه تشخیص، شناخت حجت الهی است و باید ما نیز در این مسیر گام برداریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عالی IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    0 0
    ملت ایران از هیچ کشوروملتی متنفر نیست .و تاریخ بارها اینو ثابت کرده .هشت سال با عراق جنگیدیم الان ...باشوروی سابق که این همه به ما ستم کردالان....با روسیه که سالهاست شیره این مملکت را میمکد و خزر را از ما اشغال کرده و...آمریک که از اینها بدتر نیست