قدس آنلاین لرستان- استاندار لرستان گفت: تولید سالیانه حدود دو میلیون تن محصول زراعی از جمله انجیر و انار با مرغوبیت بسیار بالا، ظرفیت مناسبی برای تبدیل لرستان به قطب صادراتی محصولات کشاورزی است.

ظرفیت بالای لرستان برای تبدیل شدن به قطب صادراتی محصولات کشاورزی

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، هوشنگ بازوند با اعلام این خبر اظهار کرد: تولید سالیانه حدود دو میلیون تن محصول زراعی از جمله انجیر و انار با مرغوبیت بسیار بالا، ظرفیت مناسبی برای تبدیل لرستان به قطب صادراتی محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به توانمندی استان در زمینه تولیدات داروهای دامی و انسانی و مصالح ساختمانی از جمله سیمان، افزود: وجود گمرک  و مناطق اقتصادی ویژه نیز امکان صادرات محصول از لرستان به خارج از کشور را فراهم کرده است.

استاندار لرستان کشورهای عراق و سوریه را دو کشور اصلی و بازار هدف تولیدات لرستان دانست و تصریح کرد: نیازهای این دو کشور بازار مطلوبی برای صادرات محصولات استان است.

وی خاطر نشان کرد: افزایش چشمگیر صادرات استان به این دو کشور در دستور کار دارد و در این خصوص جلساتی در تهران با مسوولان ذیربط برگزار شده است.

مدیریت ارشد اجرایی استان همچنین یادآور شد: واگذاری امور عمرانی شهرداری ها به قرارگاه خاتم الانبیاء، طراحی پارک مینیاتوری پل های تاریخی لرستان و رفع مشکلات داروسازی بایر افلاک نیز طی هفته جاری در تهران پیگیری شده است.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.