مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ساخت موزه هنرهای معاصر خراسان نیازمند اختصاص زمین مناسب است.

موزه هنرهای معاصر خراسان نیازمند اختصاص زمین مناسب است‌

به گزارش قدس آنلاین سید سعید سرابی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام یکی از برترین فرصت‌های گردشگری و فرهنگی به‌‌‌شمار می‌رود که در حال حاضر مهم ترین سرفصل دستگاه‌های اجرایی استان خراسان رضوی است.

وی پیرامون موافقت وزیر ‌ارشاد ‌با ساختارهای پیگیرانه دبیرخانه‌ای تصریح کرد: به پیشنهاد شورای فرهنگی عمومی استان، ساختارهای پیگیرانه امور دبیرخانه‌ای پایتخت فرهنگی جهان اسلام تعریف شده‌اند که مورد تایید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته و بنا به این ساختار ریاست شورای برنامه ریزی و هماهنگی این طرح را استاندار خراسان رضوی برعهده دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در زمینه ستادهای تخصصی رویداد مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام بیان کرد: 3 ستاد راهبردی ماموریت‌های تخصصی ویژه‌ای را در زمینه انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام بر عهده گرفته‌اند که تولی‌گری این ستادها بر عهده شهرداری مشهد، معاون عمرانی استاندار و اداره‌کل ‌ارشاد ‌استان است.

سرابی در ارتباط با رسالت‌های اداره‌کل ‌ارشاد ‌در این طرح تاکید کرد: رسالت ما متوجه حوزه رخدادها، فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی است و در تلاش هستیم تا پایان تابستان 94 برنامه جامعی را در عرصه‌های فرهنگی، رخدادی، برنامه‌ای، عمرانی و مدیریت شهری تدوین کرده و در هیئت دولت نیز به تصویب برسانیم.

وی موزه‌ها را یکی از ظرفیت‌های مهم فرهنگی رویداد مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام عنوان کرد و گفت: موزه‌ها می‌توانند تنوع فرهنگی مشهد در حوزه گردشگری دینی را به جهان اسلام عرضه کنند که مهم‌ترین ظرفیت زیرساختی موزه‌ای مشهد، موزه بزرگ حرم مطهر رضوی است و بی‌نظیر ترین موزه جهان اسلام به‌شمار می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی پیرامون تکمیل موزه بزرگ خراسان برای سال 2017 اظهار داشت: موزه بزرگ خراسان در سال 93 به همت سازمان میراث فرهنگی افتتاح شد و ما نیز در تلاش هستیم تا این موزه را برای سال 2017 آماده کنیم و بعنوان دومین فرصت موزه‌ای پایتخت فرهنگی جهان اسلام در نظر بگیریم.

سرابی ساخت موزه هنرهای معاصر را از دیگر برنامه‌های رویداد مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام عنوان کرد و افزود: ساخت موزه هنرهای معاصر از دیگر برنامه های فرهنگی است که به تازگی در استان مطرح شده اما در حال حاضر با مشکل انتخاب زمین مناسب این موزه مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا ساخت این موزه را به ستاد عمرانی رویداد مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام واگذار کنیم تا برای سال2017یک ظرفیت مهم موزه‌ای هنری داشته باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.