پنجاه و چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان پس از گذشت ۹ ماه دوشنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان بالاخره به جوانان نوبت داد/ برگزاری جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با حضور گودرزی

۱۱ آذرماه سال گذشته پنجاه و سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با حضور محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.

از سال گذشته تا کنون برگزاری این جلسه که قرار است در آن برای مشکلات اساسی جوانان سیاست‌گذاری شود به تأخیر افتاده بود و در این مدت تغییرات پی در پی در میان مدیران حوزه جوانان این وزارتخانه‌ها انتقادها را بیش از گذشته به دنبال داشت، پس از تغییرات گسترده مدیران حوزه جوان در آخرین تغییرات محمود گلزاری معاون ساماندهی امور جوانان 27 خرداد ماه جای خود را به محمدرضا رستمی سپرد و گودرزی در نامه‌ای رستمی را به عنوان معاون ساماندهی امور جوانان و دبیر ستاد ملی ساماندهی امور جوانان منصوب کرد.

گودرزی وزیر ورزش و جوانان در آخرین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان که سال گذشته برگزار شد، با اشاره بر لزوم هم اندیشی و هم افزایی منابع و ظرفیت‌های دستگاه‌ها در حوزه جوانان گفته بود: موضوع جوانان، چند وجهی است و ریشه در مسائل بسیاری دارد. اما با مشارکت در حوزه جوانان می توان در راستا حل این مسائل تاثیرگذار بود.

رئیس ستاد ملی ساماندهی امور جوانان تاکید کرد: درست است که وزارت ورزش و جوانان به تنهایی نمی‌تواند مسائل جوانان را حل کند و در حوزه ازدواج، اشتغال، سبک زندگی، تغییر نگرش و فرهنگ سازی نیازها و مسائل جوانان قدم بردارد، اما با تجمیع و ساماندهی ظرفیت های موجود در دستگاه ها و نهادهای مسئول در حوزه جوانان که عضو ستاد ملی ساماندهی امور جوانان هستند می توانیم قدم های موثری برداریم.

وی تصریح کرد: شاید نتوانیم همه مشکلات را حل کنیم اما با حرکت جمعی و ساماندهی شده می توان وضعیت موجود را تبدیل به وضعیت مطلوب کرد. در حوزه جوانان نمی توان تنها با 7 یا 8 میلیارد تومان نیازها و مشکلات حوزه های فرهنگی، هویتی، مسکن، ازدواج و اشتغال را حل کرد.

همچنین در این جلسه موضوع آیین نامه اصلاحی ستادهای استانی ساماندهی امور جوانان، طرح تاسیس مجلس جوانان و طرح جشنواره ملی ازدواج و خانواده مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.

حال پس از گذشت ۹ ماه از وعده‌های وزیر جوانان در این جلسه این حوزه با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بود و نه تنها وضعیت جوانان به وضعیت مطلوب نرسیده است بلکه هنوز همچنان مشکلاتی مانند افزایش آمار طلاق، بیکاری، هویت، اوقات فراغت به قوت خود باقی است و جوانان همچنان در انتظار راه‌کاری هستند تا مسئولان دلسوزانه برای این قشر مؤثر در پیشرفت کشور گامی بردارند.

به این ترتیب پس از ۹ ماه تأخیر، پنجاه و چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان قرار است دوشنبه ۵ مرداد، با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شود و گویا آقای وزیر پس از یک‌سال در اختیار حوزه ورزش بودن، فرصتی را قرار است در اختیار جوانان قرار دهد که البته امیدواریم این جلسه خروجی‌های مفیدی برای جوانان داشته باشد.

در این جلسه  برنامه های فراغتی جوانان در سال 94 و سیاستگذاری‌ها و برنامه ریزی‌های دستگاه‌های عضو ستاد ملی ساماندهی امور جوانان در این زمینه، مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

وزیر ورزش و جوانان به عنوان رئیس ستاد ملی ساماندهی امور جوانان، معاون ساماندهی امور جوانان به عنوان دبیر این ستاد، نمایندگان تام الاختیار دستگاه های مسئول در امور جوانان و معاونین وزارتخانه از حاضرین در این نشست خواهند بود.

به گزارش فارس، ستاد ملی ساماندهی امور جوانان براساس مصوبه هیأت وزیران در جلسه 23 اسفند 83 بنا به پیشنهاد سازمان ملی جوانان سابق و به استناد ماده 112 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با عضویت نمایندگان تام‌الاختیار وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های متولی در امور جوانان تشکیل شد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.