رئیس کل سازمان مالیاتی کشور گفت: تا پایان تیرماه سال جاری ۲۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی وجود داشته است و ۴.۸ میلیون اظهارنامه از مودیان دریافت شد.

درآمد ۲۱ هزار میلیارد تومانی مالیات تا پایان تیرماه

علی عسکری در گفت‌وگو با  فارس، در مورد میزان اظهارنامه‌های مالیاتی مؤدیان برای عملکرد سال 93 اظهار داشت:‌ در حال حاضر تا پایان تیرماه سال جاری بالغ بر 4 میلیون و 800 هزار اظهارنامه مالیاتی اخذ شده است.  

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه تعداد اظهارنامه‌ها نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، در مورد علت آن گفت: به‌دلیل آنکه سال‌های گذشته افرادی که در یک بنگاه شراکت داشتند، به‌ صورت جداگانه از آنها اظهارنامه دریافت می‌شد، اما امسال همه شرکاء در یک بنگاه، یک اظهارنامه ارائه کردند.

وی در پاسخ به این سؤال که کاهش اظهارنامه‌های مالیاتی آیا ارتباطی با رکود در بازار و احتمالاً تعطیلی بنگاه‌ها ندارد، بیان داشت: حتی بنگاه‌هایی که تعطیل می‌شوند، باید اظهارنامه مالیاتی خود را به سازمان ارائه دهند.

عسکری افزود: در قوانین سالانه بودجه حکمی آورده شده که مشاغل خودرو و همچنین املاک اجباری برای اظهارنامه در تیرماه ندارند و به همین علت بخش زیادی از کاهش تعدادی از کارنامه‌های مالیاتی مربوط به این موضوع است. البته اظهارنامه‌های مشاغل بند (الف) و (ب) رشد داشته است.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با تأکید بر اینکه اظهارنامه‌های دریافت شده مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی مربوط به بند (الف) و (ب) قانون مالیات است، گفت:‌ مشاغل خودرویی و همچنین املاک می‌توانند در طول سال اظهارنامه‌های خود را ارائه دهند.

وی در پاسخ به این سؤال که تا پایان تیرماه سال جاری چه میزان درآمدهای مالیاتی وصول شده است، اظهار داشت: ‌در تیرماه فقط حدود 8 هزار و 300 میلیارد تومان درآمد کسب شده و همچنین در 4 ماه اول سال این رقم بالغ بر 21 هزار و 200 میلیارد تومان است.

عسکری در مورد تسویه حساب مالیات پرداختی سال 92 اصناف و مؤدیان گفت:‌ تا پایان تیرماه برگه تشخیص براساس قانون برای مؤدیان صادر شده و تسویه و قطعی شدن آن باید توسط افراد با مراجعه به سازمان انجام شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.