رئیس‌ سازمان زندان‌ها گفت: ۱۰ درصد زندانیان بی‌سواد هستند و نزدیک به ۷۰ درصد افرادی که در زندان حضور دارند، جوان‌اند و زیر ۴۰ سال سن دارند که مدرک ۴۰ درصد آنان حداکثر سیکل است.

۷۰درصد زندانیان کم‌سواد هستند/۱۰ درصد کاملاً بی‌سواد

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر جهانگیر در مراسم امضای تفاهمنامه سازمان زندان‌ها با وزارت آموزش و پرورش که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: ۱۰ درصد زندانیان کاملاً بی سواد هستند.

وی افزود: نزدیک به ۷۰ درصد زندانیانی که در زندان هستند، جوان و زیر ۴۰ سال  دارند که ۴۰ درصد آنان دارای حداکثر مدرک سیکل هستند.

رئیس سازمان زندان‌ها تاکید کرد: آموزش یکی از راه‌هایی است که این افراد می‌توانند دوباره وارد جامعه شوند و ما به این افراد به عنوان یک فرد نیازمند در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نگاه می‌کنیم.

جهانگیر بیان کرد: این افراد که وارد زندان می‌شوند، در سن دانش‌آموزی نیستند و بزرگسال محسوب می‌شوند؛ اما به دلیل تقویت روحیه، آنان را دانش‌آموز خطاب می‌کنیم تا برنامه‌های اصلاحی و تربیتی انجام گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار آموزش، حرفه‌آموزی را از طریق بخش‌های فنی و هنرستان‌ها دنبال می‌کنیم، چرا که افرادی که در زندان‌ها هستند، پس از مدتی به خانواده بازمی‌گردند و ممکن است این افراد فرزندانی داشته باشند که به دلیل نبود سرپرست خانواده، از تحصیل نیز بازمانده‌اند.

رئیس سازمان زندان‌ها تصریح کرد: ۲۰۰ انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان در کشور داریم، اما این عدد کافی نیست.

جهانگیر ادامه داد: با توجه به تعداد زندانیان و خانواده آنان، می‌طلبد آموزش و پرورش خانواده زندانیان سرپرست‌ خانوار را در حوزه تربیتی مورد مراقبت قرار دهد تا باعث افت تحصیلی و ترک تحصیل آنان نشود.

وی یادآور شد: نگاه ما در دستگاه قضایی و سازمان زندان‌ها به زندانی، نگاه به یک نیازمند است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.