جغتای-  سیداحمد حسینی:  قدس ویژه خراسان - نبود راه ارتباطی مناسب، نداشتن آب شرب بهداشتی و گازرسانی ...

 مهمترین مشکل روستاهای بخش مرکزی جغتای

 و جای خالی اجرا نشدن طرح هادی روستایی از مهمترین مشکلات روستاهای کهنه‌ا... آباد- محمدیه- شادمان -  جاورتن و منیدر جغتای است.

آنچه امروز سبب شده مردم این روستاها را آزرده خاطر سازد بی‌توجهی مسؤولان شهرستانی و استانی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به مشکلات آنان است.

کهنه‌ای، یکی از روستاییان در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: راه ارتباطی از مسیر سه راهی دستوران به سمت روستای‌ ا... آباد  و از کارخانه سیمان به سمت روستای محمدیه چند سال است زیرسازی شده و نمایندگان و مسؤولان زیادی در این سالها قول بهسازی و آسفالت این مسیر را داده‌اند، ولی هر بار به دلایلی به حال خود رها شده است.

او با طرح این پرسش که آیا مردم این  روستاها که شهیدان زیادی تقدیم انقلاب کرده‌اند حق استفاده از راه ارتباطی مناسب و حداقل امکانات را ندارند، گفت: سالهاست به ما وعده بهبود وضعیتمان را می‌دهند اما دریغ از عملی شدن یک وعده!

  تأمین آب شرب اهالی از چشمه پرقورباغه!

شادمانی، یکی دیگر از روستاییان مهمترین مشکل روستای خود را پس از راه ارتباطی، نداشتن آب شرب بهداشتی عنوان کرد و گفت: متأسفانه ساکنان روستای ما مجبور به تأمین آب شرب خودشان از چشمه بالادست روستا هستند که انواع جانوران بویژه قورباغه ها در آن زندگی می‌کنند، مجبوریم از این آب استفاده کنیم.

او با عنوان اینکه دامهای روستاییان خود نیز ازاین چشمه آب می‌خورند، افزود: در تابستان اوضاع تنها منابع آبی این روستا به علت وجود انواع پشه بدتر هم می‌شود.

وی با عنوان این مطلب که روستای ما به دلیل قرار گرفتن در دل کوه و دور بودن از مرکز شهرستان مورد بی مهری قراگرفته است، یادآور شد: بی‌توجهی به مشکلات  روستای شادمان عامل مهاجرت روستاییان به شهر شده است.

یکی از جوانان فعال روستای جاورتن نیز به خبرنگار ما گفت: نبود راه ارتباطی مناسب و خانه بهداشت، دسترسی نداشتن به آب آشامیدنی سالم و بهداشتی و شبکه‌های مخابراتی نامناسب از جمله مشکلات مردم این روستا و برخی روستاهای همجوار است.

جاورتنی اظهار داشت: افزون بر موارد یاد شده خشکسالی نیز که چندسالی است گریبانگیر کشاورزان این روستاها شده بر سختی زندگی در روستاهای جاورتن و شادمان افزوده است.

  مرگ بیماران به دلیل خاکی بودن جاده

عضو شورای اسلامی روستای ا... آباد هم در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: تنها مسیر ارتباطی منطقه به دلیل خاکی بودن انتقال بیماران به بیمارستان را بسیار سخت و دشوار کرده است و افزون بر خسارت مالی که متوجه خودروها می‌شود، سلامت روستاییان را نیز به خطر‌انداخته، بخصوص پس از بارش باران گل و لای انباشته شده تردد را سخت‌تر می‌کند به‌گونه‌ای که چند نفر از ساکنان این روستا به دلیل دیر رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: با توجه به نامطلوب بودن وضعیت راه‌های مواصلاتی، ۶ روستای غربی بخش مرکزی (روستاهای کهنه، ا...آباد، محمدیه، حسن آباد، شادمان و جاورتن) شهرستان جغتای، انتظار می‌رود اقدام قابل توجهی از سوی مسؤولان در این زمینه انجام گیرد، هر چند تاکنون این مهم رخ نداده است.

عضو شورای اسلامی روستا خدمات‌رسانی به روستاها و مناطق محروم را از جمله وظیفه اصلی مسؤولان ذکرکرد و یادآور شد: رسیدگی به وضعیت راه‌های روستایی می‌تواند نقش مهمی در توسعه منطقه داشته باشد به طوری که متأسفانه بی‌توجهی به زیرساختهای لازم در مناطق روستایی بویژه راه مناسب سبب مهاجرت مردم به شهرها شده است.

روستاهای کهنه، ا...آباد، محمدیه، حسن آباد، جاورتن و شادمان در فاصله ۲۰ تا ۳۰کیلومتری جغتای قرار دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    0 0
    از مسولین می خواهم به فکر این بنده های خدا که در مناطق محروم زندگی می کنند بیشتر باشند تااز مهاجرت آنها به شهرها جلو گیری شود