حمیدرضا عرب: بازي‌هاي پیش فصل اگر چه نمي‌تواند ملاك قطعي براي ارزيابي سنجش ميزان توانايي‌هاي يك تيم باشد، ...

 سرخهای امیدوار

 اما ازهمين بازي‌ها نيز مي‌شود نكاتي را بيرون آورد. نگاهي به بازي‌هايي كه سرخابي‌ها درپيش فصل انجام داده اند بيانگر وضعيت مطلوب و اميدواركننده تيم برانكو است. پرسپوليس كه شمار بازي‌هاي تداركاتي اش ازاستقلال بيشتر و بسي سخت تربود، به نتايج اميدواركننده تري دست يافته، درحالي كه وضعيت فني تيمي كه مظلومي ساخته به واسطه اين بازي‌ها بسيارنگران كننده است.

پرسپولیس را از وقتي با برانكوايوانكوويچ وارد فصل آماده سازي شد در چهار بازي تداركاتي مشاهده كرديم. سرخها پيش از آنكه تهران را به مقصد تركيه ترك كنند برابر همنام قائمشهري خود قرارگرفتند كه نتيجه اين بازي پيروزي 2 بر صفر سرخها بود.

پس از آن پرسپوليس به تركيه رفت و برابر تيم المپيك ترينيداد قرار گرفت كه اين بازي را هم با نتيجه مشابه برابر پرسپوليس قائمشهر به پيروزي رسيد.

ديگر بازي‌هاي سرخها برابر نماينده‌اي از تركيه به نام گيجربيرليگي بود كه اين بازي با تساوي بدون گل پايان يافت. سرخها اما آخرين بازي تداركاتي خود را برابر آلتين تركمنستان كه تيمي شناخته شده و استخوان داراست برگزار كردند، تيمي كه چند ملي پوش هم داشت كه كمتراز دو ماه پيش برابر تيم ملي ايران نيز قرارگرفتند. اين بازي را اما سرخها با 5 گل بردند تا خط حمله آتشين خود را به رخ بكشند.

استقلالي‌ها هم در اين ايام كه سرخها خود را آماده حضور در ليگ مي‌كردند، بازي‌هاي تداركاتي خود را جلو بردند. آنها در فصل آماده سازي خود ابتدا برابر تيم ليگ يكي نيروي زميني كه فصل پيش شرايط ناامیدکننده‌ای داشت، قرار گرفتند كه نتيجه اين بازي تساوي بدون گل بود. ديگربازي استقلال هم برابر تيم بلاتكليف پيكان كه انگار قرار نيست در ليگ يك هم تيمداري كند انجام شد و اين بازي را آبي‌ها با يك گل باختند. آخرين بازي تداركاتي استقلال هم برابر همنام خوزستاني اش انجام شد كه اين بازي نيز به تساوي يك-يك رسيد.

نتايجي نه چندان اميدواركننده كه پرويز مظلومي را با علامتهای سؤال پي در پي روبه رو مي‌سازد. شايد سرمربي استقلال اعتقاد داشته باشد كندي و سنگيني عاملي است در جهت به دست نيامدن نتيجه دلخواه، اما به هر حال نمی‌توان از كنار نتايجي كه رقم خورده نيز به سادگي گذشت و بايد انتظار كشيد و تيم مظلومي را در نخستین هفته ليگ برتر به وضوح مشاهده كرد. استقلالي كه در سه بازي تداركاتي‌اش فقط يك گل مي‌زند با آن استقلالي كه مظلومي وعده داده بازي‌هاي هجومي و تماشاگرپسندي انجام دهد زمين تا آسمان فاصله دارد. پرسپوليس اما بي‌سر و صدا و بي‌آنكه ادعايي از زبان برانكو بشنويم با تيمي برخوردار از خط حمله‌اي قوي وارد ليگ خواهد شد كه اين وضعيت براي هواداران ارتش سرخ بسيار دلپذير و اميدوار كننده است. بي‌شك پرسپوليس با اين خط آتش مي‌تواند اميد بيشتري در مقايسه با استقلالي داشته باشد كه با وعده‌هاي داده شده دست کم پيش از ورود به ليگ برتر از زمين تا آسمان فاصله دارد. استقلال و پرسپوليس با تفاوتهايي كه مي‌بينيم بزودي وارد ليگ خواهند شد.

شمارش معكوس آغاز شده است. آيا پيش‌بيني‌ها درباره وضعيت فني دو تيم درست از آب درخواهد آمد يا چهره دو تيم در ليگ پانزدهم تغيير خواهد كرد؟!

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.