مردم شهر سنندج معروف به دارالاحسان ایران در انتظار ورود دکتر روحانی رییس جمهوری ایران اسلامی لحظه شماری می کنند و خود را برای دیدار با کاروان تدبیر و امید آماده کرده اند.

مردم مرزدار کردستان در انتظار کاروان تدبیر و امید

به گزارش ایرنا شهر سنندج مملو از بنرها و بیلبوردهای تبریک و خوش آمدگویی به رییس جمهوری از طرف سازمان ها، تشکل ها و نهادها و انجمن های مختلف فرهنگی و اجتماعی دولتی و غیر دولتی است و مردم برای دیدار با دکتر روحانی لحظه شماری می کنند.

از آنجاییکه برنامه های سفر یک روزه رییس جمهوری تنها در سنندج انجام می شود، مردم بسیاری از سایر شهرستان های استان کردستان هم عزم سفر به سنندج کرده اند تا در آیین استقبال از رییس جمهوری در ورزشگاه استقلال حضور داشته باشند.

با وجود محدودیت های ترافیکی، مردم استان کردستان به شوق دیدار با سفیران صلح و آشتی با پای پیاده، مسیرهای منتهی به ورزشگاه را طی می کنند. 

مردم کردستان در مسیر تردد کاروان تدبیر و امید عکس هایی از دکتر روحانی و وزیر امور خارجه در دست دارند. 

این مردم با چهره هایی بشاش و همراه با شادمانی شیرینی و گل در دست دارند و لبخند را به همدیگر هدیه می کنند. 

مادرانی که کودک خود را در آغوش و سالمندانی که عصا را کمکی برای طی این مسیرها به یاری گرفته اند، قابل رویت هستند. 

برخی از کودکان و زنان این استان با پوشش لباس های محلی علاقه خود به دولت تدبیر و امید را به تصویر می کشند. 

آنان در جای جای شهر سنندج دل نوشته هایی برای خیر مقدم گویی به رییس جمهوری به زبان محلی تحت عناوین 'سه روک کوماری ئیران بخیربی بو کوردستان' و ' میوان خوش هاتی'بر روی دیوارها نصب کرده و دست نوشته هایی را با همین مضامین در دست دارند.

* 60 خبرنگار محلی در ورزشگاه سنندج منتظر ورود رییس جمهوری هستند 

60 خبرنگار و عکاس محلی در ورزشگاه استقلال سنندج منتظر ورود رییس جمهوری و هیات همره برای پوشش اخبار این سفر هستند. 

به گزارش خبرنگار ایرنا مستقر در ورزشگاه استقلال، این تعداد خبرنگار محلی پوشش خبری سخنرانی رییس جمهوری را انجام می دهند. 

خبرنگاران محلی که از تمام خبرگزاری ها، نشریات محلی و پایگاه های اطلاع رسانی استان حضور دارند، مجهز به اینترنت بی سیم و تمام تجهیرات ارسال سریع خبر هستند. 

با وجود اینکه رییس جمهوری هنوز وارد فرودگاه سنندج نشده است هر لحظه بر تعداد مشتاقان دیدار با رییس دولت تدبیر و امید افزوده می شود. 

استان کردستان با یک میلیون و 500 هزار نفر جمعیت و 28 هزار کیلومتر مربع 1.2 درصد از جمعیت و 1.8 درصد از وسعت کشور را به خود اختصاص داده است. 

استان کردستان از شمال به استان های آذربایجان غربی و زنجان از جنوب به استان کرمانشاه از شرق به استان های همدان و زنجان و از شرق به کشور عراق محدود است.

کردستان با داشتن اقلیم منحصر به فرد تنوع زیستی گیاهی و جانوری زیبایی را در خود جای داده است، آب و هوای استان دارای ویژگی های اقلیم معتدل سرد است.

رییس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه ساعت 9 روز یکشنبه در استادیوم استقلال سنندج با مردم این استان دیدار می کند.

سفر به استان کردستان بیستمین سفر استانی رییس جمهوری محسوب می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.