قدس آنلاین-ایلام: مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام گفت: در چهار دوره بهار، تابستان، پاییز و زمستان سال گذشته، در مجموع ۳۰۰ میلیارد ریال درآمد مالیات بر ارزش افزوده در استان وصول شد.

وصول ۳۰۰ میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده در ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، غلامرضا امیدی با بیان اینکه طبق قانون، مؤدیان نظام مالیات بر ارزش افزوده، حداکثر 15 روز پس از پایان هر فصل مهلت دارند تا اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم کنند، اظهار داشت: مؤدیان مالیات بر ارزش افزوده برای تسلیم اظهارنامه های سه ماهه اول امسال خود فقط تا 15 تیرماه گذشته فرصت داشتند تا اظهارنامه مالیاتی خود را تکمیل و تحویل نمایند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت از سوی مؤدیان نظام مالیات در این استان 2 هزار و 40 فقره اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده با 33 میلیارد و 600 میلیون ریال مالیات خود اظهاری تسلیم این اداره شد، افزود: علاوه بر خوداظهاری مؤدیان مالیاتی، پرونده آنان بر اساس مستندات و مدارک موجود نیز بررسی و پس از رسیدگی به پرونده ها و تعیین مبلغ دقیق مالیات، مؤدیان بایستی مابقی مالیات خود را نیز بپردازند.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام با بیان اینکه سال گذشته در چهار دوره بهار، تابستان، پاییز و زمستان، در مجموع 300 میلیارد ریال درآمد مالیات بر ارزش افزوده در استان وصول شد، بیان داشت: این میزان مالیات وصول شده است، معادل 26 درصد کل درآمد مالیاتی استان ایلام بود.

غلامرضا امیدی به تحقق 90 درصدی پیش بینی درآمد مالیات بر ارزش افزوده استان در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: مؤدیان مالیات بر ارزش افزوده ای که اظهارنامه و اسناد و مدارک مالیاتی خود را در موعد مقرر تسلیم نکنند، مشمول جرایم سنگین تا 3 برابر اصل مالیات متعلقه خواهند شد.

وی با تأکید بر اینکه بر مبنای قانون تنها چند گروه از مشاغل از جمله پیمانکاران، مشاوران املاک، رستوران ها، طلافروشان، شرکت های کامپیوتری، فروشندگان آهن آلات و غیره، مشمول مالیات بر ارزش افزوده اند، خاطرنشان ساخت: دیگر مشاغل به هیچ وجه حق ندارند که مالیات بر ارزش افزوده را به قیمت اجناس خود اضافه نمایند.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام با اشاره به اینکه این گروه از مشاغل نیز باید در سامانه ثبت نام کنند، تصریح کرد: این گروه پس از ثبت نام، گواهینامه مالیات بر ارزش افزوده دریافت خواهند کرد و بعنوان مؤدی مالیات بر ارزش افزوده شناخته خواهند شد.

غلامرضا امیدی با بیان اینکه کالاهای اساسی در سبد خانوار مردم همچون آرد، نان، گوشت، برنج، روغن، شکر، پنیر و شیر از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند، گفت: مالیات بر ارزش افزوده بعنوان مالیات مصرف از مصرف کنندگان نهایی دریافت می شود و مؤدیان مالیات بر ارزش افزوده نیز 9 درصد به قیمت اجناس خود می افزایند و از مشتریان دریافت می نمایند و سپس آن را به صورت مالیات به دولت می پردازند.

وی تأمین درآمدهای پایدار و سالم برای دولت و شهرداری ها، ایجاد شفافیت اقتصادی، کاهش بار مالیات از تولید و درآمد و انتقال آن به سمت مالیات بر مصرف و حذف مالیات مضاعف را از مهمترین اهداف اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در کشور برشمرد و اظهار داشت: در سال گذشته یک هزار و 150 میلیارد ریال درآمد مالیاتی در استان ایلام وصول شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام خاطرنشان ساخت: در دوره سه ماهه نخست سال جاری 23 میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده ابرازی در این استان وصول شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کافی نت IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    با سلام و عرض ادب ابلاغیه ای از طرف اداره مالیات بابت پرداخت ارزش افزوده اومده که ارزش افزوده به کافی نت ها تعلق میگیره. در حالی که درآمد ما کافی نت ها آنچنان زیاد نیست و به سختی از عهده مخارج زندگی بر می آییم. تازه گفتند شما از سال 89 تا کنون پرداختی انجام ندادید و برای دوستان مبلغی در حدود 5 میلیون تومان ارزش افزوده صادر شده که باید پرداخت کنید..اول اینکه صنف ما جز بند ج هست و ارزش افزوده نداره. دوم اگه سال 89 شروع شده چرا الان اطلاع دادن... ما این همه مبلغ رو از کجا بیاریم... به نظر شما ما با درامدی پایین چطور می توانیم ارزش افزوده پرداخت کنیم...خواهشمندیم به این موضوع رسیدگی کنید چرا خبر ما رو پخش نمی کنید شاید مشکلومون حل شد الان خط فقر رو زدن زیر سه میلیون بعد ما با درآمد یک تا یکی نیم باید ارزش افزوده پرداخت کنیم..آقا اصلا پرداخت کنیم چرا از سال 89 نگفتن ..چرا ما باید چوب سهل ان