آتش‌سوزی گسترده در شمال کالیفرنیا که در نتیجه رعد و برق آغاز شده منجر به کشته شدن یک آتش‌نشان و فرار صدها نفر از ساکنان این منطقه از خانه‌هایشان شده است.

آتش‌سوزی گسترده در شمال کالیفرنیا یک آتش‌نشان را کشت و ۶۵۰ نفر را آواره کرد

 

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری فارس، شعله‌های آتش در جنگل‌ها و بیشه‌زارهای سراسر کالیفرینا منجر به کشته شدن یک آتش‌نشان شد و صدها نفر از اهالی این منطقه را وادار کرد که خانه‌های خود را ترک کنند.

به نوشته آسوشیتدپرس، هزاران نفر از آتش‌نشان‌ها همچنان به صورت زمینی و هوایی در تلاش هستند تا آتش‌سوزی مهیب در جنگل‌های کالیفرنیا را مهار کنند.

گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که 23 مورد آتش‌سوزی پراکنده که برخی از آنها در نتیجه حملات ناشی از رعد و برق آغاز شده است، روز شنبه (امروز) منجر به آتش‌ گرفتن جنگل‌های شمال کالیفرنیا شده است.

 به گفته مقامات کالیفرنیا، حدود هشت هزار آتش‌نشان در تلاش هستند تا این آتش‌سوزی مهیب را مهار کنند، اما چندین سال خشکسالی و هوای خشک کالیفرنیا، کار آن‌ها را بسیار دشوار کرده است. 

شدت آتش‌سوزی به اندازه‌ای است که «جری براون» فرماندار کالیفرنیا روز جمعه (دیروز) در کالیفرنیا اعلام وضعیت فوق‌العاده کرد.

آتش‌نشان‌ها امیدوار بودند که خنک‌تر شدن هوا در آخر هفته به آنها در مهار آتش کمک کند، با اینحال احتمال وقوع رعد و برق بیشتر و شکل‌گیری آتش‌سوزی‌های جدید، وجود دارد.

در حال حاضر آتش‌‌ به سرعت در حال پیش روی است و برخی خانه‌ها در شمال سانفرانسیسکو در آتش از بین رفته‌ است و خانه‌های دیگر نیز در معرض خطر قرار دارند.

گزراش‌ها نشان می‌دهد که دستکم 650 نفر از ساکنان شمال کالیفرنیا مجبور شدند از خانه‌های خود فرار کنند تا گرفتار آتش‌سوزی نشوند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.