قدس ‌آنلاین- تبریز: مرکز ژئوفیزیک هوایی آذربایجان‌شرقی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.

طرح ژئوفیزیک هوایی برای نخستین بار در آذربایجان‌شرقی عملیاتی شد‌

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر امروز در مراسم افتتاح عملیات برداشت ژئو فیزیک هوایی آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی صنایع مختلف و متعددی دارد، اظهار داشت: امیدواریم در زمینه تعامل صنعت و دانشگاه کوشا باشیم تا بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه باید در زمینه شناخت معادن و اکتشاف این معادن در گذشته غفلت صورت گرفته است، افزود: امیدواریم با همکاری گسترده و استفاده از ظرفیت‌های موجود و نقشه‌برداری‌های جدید امکان سرمایه‌گذاری‌های جدید فراهم شود.

وی یادآور شد: آذربایجان‌شرقی در زمینه طلا و مس ظرفیت‌های خوبی وجود دارد اما با وجود مشکلاتی که با محیط زیست داریم می‌توانیم در ضمن حفظ محیط زیست به اکتشاف معادن جدید دست یابیم.

نعمت‌زاده افزود: بنده خودم مهندس محیط زیست هستم و می‌توانیم بدون مشکل این معادن را که در مناطق حفاظت شده هستند مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

حسین نجاتی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم گفت: برای اولین بار در کشور طرح ژئوفیزیک هوایی به منظور کشف توده‌های نفوذی مدفون و ذخایر کوچک با استفاده از بالگرد در آذربایجان‌شرقی عملیاتی می‌شود.

وی افزود: این طرح با الگوبرداری از کشورهای پیشرفته جهان برنامه‌ای برای برداشت پوشش سراسری در دو فاز اول و دوم در کشور تعریف شده است.

نجاتی افزود: بر اساس این برنامه در فاز نخست که با اولویت اکتشافی 27 میلیون و 500 هزار کیلومتر برداشت ژئوفیزیک هوایی طراحی شده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.