مدیرعامل بیمارستان رضوی در هفتمین کنگره‌ بین‌المللی قلب و عروق رضوی گفت: با وجود تحریم‌ها، در عرصه‌ پزشکی پیشرفت داشته‌ایم

با وجود تحریم‌ها، در عرصه‌ پزشکی پیشرفت داشته‌ایم

به گزارش قدس آنلاین دکتر سعید هاشم‌زاده  در دومین روز از برگزاری این کنگره ضمن بیان این مطلب افزود: بر اساس دستور و تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی، تلاش مسئولان این بیمارستان فوق تخصصی در شش دوره‌ گذشته برگزاری کنگره‌ قلب و عروق رضوی بر این بوده که تا این نشست‌های علمی به بستر مناسبی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و دانش تخصصی در حوزه‌ نخستین عامل مرگ و میر در جهان تبدیل شود.

وی با بیان اینکه سعی شده تا کنگره جایگاه خود را در تقویم کنگره‌های مطرح پزشکی داخلی و خارجی باز کند، گفت: تصور ما در بیمارستان رضوی با توجه به امکانات پیشرفته و هم‌چنین کادر باتجربه‌ موجود در این مرکز درمانی رسیدن به اهداف کوتاه و بلندمدت است و در خصوص رشته‌ قلب و عروق، بیمارستان سعی کرده تا با تجهیز بخش آنژیوگرافی در خصوص بیماری‌های قلبی و عروقی مرکزی پیشرفته باشد.

به گفته‌ وی، این بخش مجهز به سه دستگاه آنژیوگرافی بوده و به زودی نیز دستگاه پیشرفته‌ پزشکی بای‌پلن در این مرکز راه‌اندازی می‌شود.

دکتر هاشم‌زاده هم‌چنین خبر داد: به زودی اتاق عمل هیبرید بیمارستان نیز راه‌اندازی می‌شود که در آن بسیاری از عمل های پیشرفته و پیچیده‌ قلب و عروق به ویژه عمل بیماری‌های عروق محیطی قابل انجام است.

توسعه‌ علمی

مدیرعامل بیمارستان رضوی عنوان کرد: در کنار توسعه‌ فیزیکی و تجهیزاتی، به توسعه‌ ارتباطات علمی نیز توجه داشته‌ایم و در این راستا، با دانشگاه‌های برجسته‌ کشور از جمله دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارتباطی تناتنگ برقرار کرده‌ایم تا تکنیک‌ها و روش‌های جراحی نوین را به بیمارستان وارد کنیم.

وی با اشاره به بازآموزی متخصصان و دانشجویان دکتری رشته‌ قلب و عروق افزود: کارگاه‌ها، جلسات و نشست‌های تخصصی- موضوعی که در این دوره از کنگره برگزار می‌شوند، مانند کنگره‌های پیشین به‌طور غیرمستقیم با ارتقای سطح درمان بیماران ارتباط دارد.

دکتر هاشم‌زاده ادامه داد: با برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی-موضوعی گوناگون در هر دوره از این کنگره‌ها، سعی کردیم تا با ارائه‌ پژوهش‌ها و روش‌های جدید به ‌ویژه تجربیات متخصصان خارج از کشور، به بهره‌وری متخصصان و جوانان جویای نام داخل کشور کمک کنیم.

بیماران قلبی میهمان

مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی از انجام همه‌ی جراحی‌های قلبی و عروقی به جز پیوند قلب در بیمارستان رضوی خبر داد و اظهار کرد: یکی از تعهداتی که با توجه به امکانات و تجهیزات حاصل از برکت موقوفات رضوی در بیمارستان برای خود تعریف کرده‌ایم رصد بیماران در کشورهای مسلمان کمترتوسعه یافته در حوزه‌ی پزشکی است.

وی ادامه داد: از کشورهای همسایه مراجعان فراوانی در حوزه‌ی گردشگری سلامت داشته‌ایم که به علل گوناگون ناهنجاری‌های قلبی به این مرکز درمانی رجوع کرده و درمان آن‌ها با موفقیت انجام شده است.

پیشرفت علی‌رغم وجود تحریم‌ها

دکتر هاشم‌زاده اشاره کرد: در زمینه‌ کاردیولوژی ورود یا ابداع تکنیک‌های جدید معمولا ورود تکنولوژی‌های جدید را نیاز دارد و به همین منظور، سعی کرده‌ایم تا به موازات ورود تجهیزات، علم استفاده از آن‌ها را نیز وارد کنیم.

وی ادامه داد: ورود تجهیزات و ابزارآلات پیشرفته‌ پزشکی تا پیش از انجام مذاکرات و توافقات هسته‌ای و با وجود تحریم‌های فراوان علیه ایران، با زحمات و رایزنی‌های فراوانی انجام می‌شد که امیدواریم با رفع این تحریم‌ها و گسترش ارتباطات سیاسی، بتوانیم در ورود تجهیزات و امکانات به راحتی عمل کنیم.

همکاری با انجمن CSI

دکتر هاشم‌زاده با اشاره به وجود تشکیلات منطقه‌ای در حوزه‌ درمان قلبی و عروقی اطفال، بیان کرد: انجمن CSI در منطقه‌ی ما فعالیت داشته و طی مذاکراتی که با بیمارستان رضوی داشته‌اند، علاقمندی خود را در خصوص حضور و همکاری با بیمارستان رضوی ابراز کردند.

وی اضافه کرد: در همین راستا، بناست تا در حاشیه‌ هفتمین کنگره‌ بین‌المللی قلب و عروق رضوی، با مسئولان این تشکیلات وارد مذاکره شویم تا به لطف خدا و عنایت امام هشتم(ع) به این سمت پیش‌ برویم که این مرکز درمانی را به‌عنوان قطب درمان بیماری‌های مادرزادی قلب معرفی کنیم.

در این کنگره  بیش از 400 پزشک و متخصص قلب و عروق از داخل کشور و 16 متخصص از کشورهای آمریکا، ایتالیا، فرانسه، آلمان، انگلستان، کره‌ جنوبی، هندوستان، مالزی، ترکیه و.. حضور داشتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.