قدس آنلاین- همایش کاربردی بازاریابی و فروش با حضور جمعی از فعالان عرصه گردشگری و بازاریابی خراسان رضوی در هتل پارس مشهد برگزار شد.

 موفقیت در عرصه بازاریابی با اجرای قانون های طلایی

  کارگاه آموزشی «12قانون طلایی موفقیت در کسب و کار در دوران رکود بازار»، یکی از برنامه های این گردهمایی بود که با سخنرانی احمد دیناری، مشاور و مدرس حرفه ای بازاریابی و فروش خدمات ، تبلیغات و گردشگری ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه  در عرصه خرید و فروش رقبای بسیاری وجود دارد که تاثیر منفی در بازار می گذارند و از سوی دیگر افزایش آگاهی یا کاهش پس انداز بخشی از مردم سبب رکود و کاهش درآمد بسیاری از فروشندگان شده است، موفقیت و ارتقا در عرصه کسب و کار را نیازمند راهکارهایی دانست که شاید کمتر به آن ها توجه شده است.

دیناری دانش، تجربه و علاقه به شغل را اولین قانون بازاریابی دانست و گفت: طبیعی است کسانی که از حرفه خود رضایت دارند و از سوی دیگر دانش و تجربه کافی در این زمینه دارند موفق هستند؛ در واقع دانش و تجربه با هم حکم اکسیژن را دارند و دانش یا تجربه به تنهایی کارساز نیستند. زیرا تجربه خودبخود ایجاد می شود ولی باید به دنبال دانش هم رفت و دوره های تخصصی را در زمینه شغلی گذراند.

وی با بیان اینکه دومین قانون در این عرصه  داشتن طرح تجاری و اجرایی است افزود: داشتن طرح اجرایی و تجاری که نقشه راه و استراتژی های بازاریابی به خوبی در آن توصیف شده باشد چراغ راه است و باعث کاهش ریسک در آینده کار می شود.

این مدرس بازاریابی راه اندازی واحد بازاریابی و فروش را سومین قانون کسب و کار دانست و خاطر نشان کرد: بازاریابی زمانی به وجود می آید که رقابت شدید است، بنابراین الان که رقابت شدید هست نمی توان از چنین واحدی صرف نظر کرد. پس شناسایی مشتریان و شناساندن کسب و کار وظیفه واحد بازاریابی است.و

ی با اشاره به اینکه قانون چهارم بازاریابی مردم داری و حرفه ای بودن است افزود: فرد حرفه ای تخصص، تجربه و تعلق و تفکر در زمینه کسب و کار خود دارد و تحول خواه است یعنی به دنبال نوآوری در زمینه کاری است. طبیعی است فرد حرفه ای مردم دار هم هست و با مشتریان خود بخوبی برخورد می کند و خوش مشرب است و پیگیر کار مردم است.

دیناری بازاریابی اعتمادی را قانون پنجم بازاریابی دانست و گفت: باید در حوزه فروش خدمات، اعتماد مردم را تقویت کرد. مهمترین چیزی که در این زمینه اهمیت دارد دادن اطلاعات درست و صداقت با مشتریان است که موجب افزایش اعتماد آن ها می شود.

این مشاور بازاریابی بهره گیری از نظرات مشاوران خبره را قانون ششم دانست و اظهار داشت: باید برای موفقیت و مشاوره هزینه کرد و از متخصصان باتجربه مشورت و راهنمایی گرفت. وی افزود: قانون هفتم این است که هوشمند مالی باشید. معمولا کسانی که از حسابداری و سود و زیان و نحوه سرمایه گذاری کردن آشناهستند موفق ترند.

دیناری تقویت مکاتبات اداری و نامه نگاری را قانون هشتم بازاریابی دانست و افزود: مکاتبات اداری بسیار مهم است و متاسفانه مدیران ما در این زمینه فوق العاده ضعیف هستند؛ در حالی که نوع نگاه کارشناسی که به او مراجعه می کنید با نوع نگارش و نامه اداری خوب شما متحول می شود.

وی کوچک بودن واحد تجاری و اجرایی را قانون نهم دانست و گفت: برای بسیاری از شغل ها نیازی به واحد بزرگ و وسیع نیست زیرا تجهیز چنین مکانی باعث بالا رفتن هزینه ها و در نهایت شکست کسب و کار می شود.

او با اشاره به اینکه استفاده از ابزارها و رسانه های تبلیغاتی موثر و متناسب با کسب و کار قانون دهم بازاریابی است افزود: این حوزه بسیار گسترده است و در این راستا باید از رسانه ها و ابزارهای تبلیغاتی موثر استفاده کرد. یعنی باید دید با توجه به ماهیت کاری از چه شیوه تبلیغاتی اعم از شبکه های اجتماعی، سرویس پیام کوتاه و... استفاده کرد و البته این شیوه ها باید کم هزینه و موثر باشند.

این مدرس بازاریابی قانون یازدهم را تعریف مصادیق و شاخص های کیفیت در کسب و کار خود دانست و افزود: فضا، بو، رنگ، بهداشت، جنس صندلی ها، نحوه آموزش کارکنان، لباس فرم کارکنان و کیفیت ارائه خدمات به مشتریان همه از شاخص ها هستند.

دیناری آخرین قانون را مدیریت ارتباط تجربه و اعتراضات مشتریان دانست و خاطر نشان کرد: می توان با داشتن یک بانک اطلاعاتی از مشتریان در زمینه ارائه خدمات پیشرفت بسیاری کرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.