۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
کد خبر: 300616

بارش شدید باران در شمال استان خراسان شمالی؛ عصر پنجشنبه منجر به جاری شدن سیلاب و وارد آمدن خساراتی در شهرستان مرزی راز و جرگلان شد.

سیل در خراسان شمالی خسارت به بار آورد

سرپرست فرمانداری راز و جرگلان  در گفت و گو با  ایرنا اظهار کرد: بارندگی که با بارش تگرگ همراه بود به بخش های زراعی، راه های روستایی و تاسیسات و شبکه های آب و فاضلاب روستایی منطقه خساراتی وارد آورده است.
احمد ریواده افزود: عمده خسارات بارندگی و سیلاب در روستاهای اشرف الاسلام، یکه صعود و حسن آباد گزارش شده و همچنین موجب آبگرفتگی برخی از منازل روستاییان منطقه شده است.
وی همچنین به آبگرفتگی معابر شهر راز، مرکز این شهرستان اشاره کرد و گفت: بارندگی و جریان سیلاب محور ارتباطی یکه صعود - کلاته بهار به سوی مرز ترکمنستان را تخریب کرده و خساراتی به بار آورده است.
سرپرست فرمانداری رازو جرگلان با بیان اینکه به دلیل اعلام بموقع هشدار هواشناسی و مدیریت بحران استان و اطلاع رسانی به مردم از بسیاری از خرابی های سیل جلوگیری شد، افزود: بر اساس اعلام ستاد مدیریت بحران خراسان شمالی احتمال بارندگی و بروز سیلاب در روزهای جمعه و شنبه آینده بیشتر خواهد بود. 
ریواده از مردم این منطقه درخواست کرد که به هشدارهای ستاد بحران توجه کرده و برای به حداقل رساندن خسارات احتمالی از بردن دام و احشام خود به مسیل های پرخطر خودداری ورزند.
شهرستان مرزی 70 هزار نفری راز و جرگلان در 150 کیلومتری شمال بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی قرار دارد.
سیل پنجشنبه گذشته در استان خراسان شمالی جان سه نفر را گرفت و بیش از 215 میلیارد ریال خسارت در شهرستان های راز و جرگلان، مانه و سملقان و شیروان برجای گذاشت.
استان 900 هزار نفری خراسان شمالی از نظر سیل خیزی در بین استانهای کشور رده دوم را دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.