قدس ‌آنلاین- تبریز: امام جمعه تبریز موضوع هسته‌ای را بهانه‌ای برای آمریکایی‌ها دانست و گفت: الآن که مذاکرات هسته‌ای به جمع‌بندی رسیده باز هم سازهای دیگری از سوی مقام‌های آمریکایی به گوش می‌رسد و علیه ایران سمپاشی را آغاز کرده‌اند.

مقامات آمریکایی بعد از جمع‌بندی سازهای دیگری کوک کرده‌اند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به 19 مرداد سالروز بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی ژاپن اظهار داشت: مستکبران تنها ادعای حمایت از حقوق بشر را دارند در حالیکه جنایاتی چون بمباران اتمی هیروشیما، جنایات رژیم صهیونیستی، کشتار داعش در سوریه و عراق همچنین عملکرد  آل‌سعود در قبال یمن سند رسوایی حقوق بشر آمریکایی است.

وی با اشاره به کلاهک‌های اتمی رژیم صهیونیستی افزود: دنیای استکبار در مقابل کلاهک‌های اتمی رژیم صهیونیستی حرفی ندارند اما برای ایران اسلامی که انرژی هسته‌ای را به منظور مصالح صلح‌آمیز، برق و پزشکی می‌خواهد، مانع‌تراشی می‌کنند.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به برجام گفت: معلوم نیست چگونه می‌خواهند به وعده‌های خود عمل کرده و وفادار بمانند.

آیت‎الله شبستری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که انرژی هسته‌ای بهانه است، اظهار داشت: الآن که مذاکرات هسته‌ای به جمع‌بندی رسیده باز هم سازهای دیگر به گوش می‌رسد و علیه ایران سمپاشی را آغاز کرده‌اند.

وی ضمن تاکید بر امین بودن تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران و تمجید از زحمات آنها گفت: موضوع هسته‌ای بهانه‌ای برای آمریکایی‌هاست چرا که آنها ایران را به عدم رعایت حقوق بشر و حمایت از تروریسم متهم می‌کنند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: آمریکایی‌ها همانطوری که مقام عظمای ولایت پیش‌بینی کرده بودند این بار با بهانه حمایت ایران از حزب‌الله لبنان و کشورهای مظلوم، این حمایت را حمایت از گروه‌های تروریستی اعلام می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: آیا آتش زدن کودک شیرخواره توسط رژیم کودک‌کش صهیونیستی نقض حقوق بشر نیست؟ چرا هیچ سر و صدا و اعتراضی نمی‌شود، این نقض حقوق بشر نیست؟

آیت‌الله شبستری خاطرنشان کرد: امروزه آمریکا و ترکیه با همکاری هم به بهانه مبارزه به تروریست دست به جنایات در عراق و سوریه می‌زنند و این نقض حقوق بشر نبوده و حمایت از تروریست‌های مارک‌دار نیست.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه ما همیشه پای‌بند به اصول و ارزش‌ها بوده و امنیت منطقه و حمایت از مظلومان را لازم می‌بینیم، افزود: ایران اسلامی برای تامین امنیت خود، کمک به مظلومان حزب‌الله لبنان و دولت عراق و سوریه را در نظر دارد برای آنکه آن را خطوط اصلی ملت، مجلس و دولت می‌داند.

آیت‌الله مجتهد شبستری تاکید کرد: ما از خطوط اصلی ترسیم شده به وسیله مقام عظمای ولایت در مسائل داخلی و خارجی حمایت می‌کنیم و به هیچ عنوان بازرسی از مراکز و تاسیسات نظامی را به بیگانه نمی‌دهیم.

* صداقت شرط اصلی خبرنگاری

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه با تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه رشته خبرنگاری ارزشمند چرا که آگاه کردن مردم از اخبار داخلی و خارجی کار مهمی است، اظهار داشت: 17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه خبرنگاران از منافع ملی دفاع می‌کنند، افزود: شرط اصلی خبرنگاری صداقت است و نباید طبق هوای نفس، تمایلات صنفی، خطی و گروهی در اخبار  اعمال نظر کرد.

آیت‌الله مجتهد شبستری، از رسانه‌ها و مطبوعات خواست تا اخباری که در دست آنها امانت است را به هیچ عنوان تحریف نکنند و اخبار را با صداقت، صحیح و بدون کم و کاست به مردم انتقال دهند.

وی افزود: متاسفانه تیتر برخی از روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها با محتوای آن مطابقت ندارد و خبرنگاران باید مردم را با حقایق آشنا کنند تا هیچ تحریفی صورت نگیرد.

عضو خبرگان رهبری در ادامه ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: امام صادق (ع) پیشوایی بودند که با غنیمت شمردن فرصت به دست آمده با تشکیل حوزه علمیه و تربیت شاگردان مختلف در رشته‌های متعدد، فعالیت فرهنگی بی‌نظیری انجام دادند.

وی با بیان اینکه اغلب معارف به دست آمده ما از طریق امام صادق(ع) است، تاکید کرد: مراسم عزای رئیس مذهب شیعه باید هر چه باشکوه‌تر برگزار شود و مردم باید از معارف ایشان بهره‌مند شوند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.