رییس اداره عملیات و کنترل ترافیک پلیس راهور خراسان رضوی گفت: در چهار ماه اخیر نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد کاهش مقتولان در حوادث رانندگی درون‌شهری استان داشته‌ایم.

 کاهش ۱۳ درصدی مقتولان در حوادث رانندگی استان

به گزارش قدس آنلاین، محسن قمری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه بیشترین تصادفات در طول کمربندی مشهد اتفاق افتاده و بیشترین علت آن نیز عبور عابرپیاده از عرض بزرگراه در محل غیر مجاز است، عنوان کرد: در چهار ماه اخیر نسبت به سال گذشته 13 درصد کاهش مقتولان در حوادث رانندگی درون‌شهری استان داشته‌ایم.

وی افزود: در خصوص آمار تصادفات در چهار ماهه ابتدای سال جاری در استان، اظهار کرد: سهم عابرین در تصادفات جرحی و فوتی به ترتیب 35 و 48 درصد و سهم راننده‌های موتورسیکلت نیز در تصادفات جرحی 44 درصد و در تصادفات فوتی 35 درصد است.
 
رییس اداره عملیات و کنترل ترافیک پلیس راهور استان ادامه داد: شهرهایی که بیشترین کاهش مقتولان را داشته‌اند مشهد، ‌قوچان، خواف، فریمان و نیشابور هستند.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با مجروحان حوادث نسبت به سال گذشته در چهار ماهه ابتدای سال جاری 10 درصد افزایش داشته‌ایم و نیشابور و قوچان بیشترین مقدار افزایش را داشته‌اند.
 
قمری گفت: در چهار ماه ابتدای سال جاری حدود 60 هزار موتورسیکلت و 25 هزار خودرو توقیف شده است که از این تعداد 52 هزار موتور سیکلت و 20 هزار خودرو مربوط به مشهد هستند.
 
وی افزود: بیش از دو میلیون و 100 هزار برگ اعمال قانون انجام شده که از این تعداد یک میلیون و 300 هزار تخلف حادثه‌ساز بوده‌اند و بیشترین تخلف مربوط به سرعت غیر مجاز بوده است؛ تخلفات دیگر مواردی از قبیل سبقت غیرمجاز، عبور از محل ممنوع، عبور از چراغ قرمز، تجاوز به چپ، حرکت به صورت مارپیچ، تجاوز به گذرگاه عابر پیاده، ‌استفاده از شیشه دودی، دور زدن در محل ممنوع، ‌عدم رعایت حق تقدم عبور و نقص سیستم روشنایی بوده است.
 
رییس اداره عملیات و کنترل ترافیک پلیس راهور استان تصریح کرد: در رابطه با توقیف خودروها بیش از یک میلیون خلافی از ابتدای سال جاری تا کنون 2400 دستگاه توقیف شده‌اند که جریمه‌های خود را پرداخت کرده‌اند. 
 
قمری ادامه داد: 544 مورد وسیله خودرو در رابطه با آلودگی صوتی توقیف شده و استفاده از پلاک تعمیری در وسایل نقلیه‌ که دارای عیب و نقص هستند 597 مورد بوده است.
 
وی مهم‌ترین تخلفات در محدوده طرح ترافیک را ورود غیر مجاز به محدوده طرح و عبور از خط ویژه مخصوص اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها اعلام کرد همچنین بیشترین علت وقوع حوادث رانندگی در معابر شهری را عدم رعایت حق تقدم دانست که 58 درصد از مجموع تصادفات را شامل می‌شود.
 
رییس اداره عملیات و کنترل ترافیک پلیس راهور استان با بیان اینکه بیشترین سن راننده مقصر در تصادفات برای مردان 18 تا 25 سال و برای زنان 25 تا 35 سال است، تصریح کرد: این دو گروه به ترتیب 50 و 6 درصد از تصادفات را تشکیل می‌دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.