قدس آنلاین - شهردار مشهد گفت: نهاد کتابخانه ها در یک حرکت ضد فرهنگی و بدن حساب کتاب۱۸ میلیارد تومان از شهرداری برداشت کرده است یعنی ۴ برابر آنچه در سال ۹۳ مصوب شده!

نهاد کتابخانه ها بی حساب و کتاب ۴ برابر سال گذشته از شهرداری پول برداشت کرده!

به گزارش قدس انلاین- خراسان رضوی، شب گذشته شهردار مشهد و شهردار منطقه ثامن در نشستی صمیمی با اصحاب رسانه که در محل خانه تاریخی داروغه برگزارشد، به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

صولت مرتضوی افزود: حدود 6 میلیون مترمربع  به فضای سبز شهر مشهد غیر از کمربند سبز اضافه خواهد شد.

مرتضوی با بیان اینکه به زیرساختها و زیرسازی و نوسازی اهمیت می دهیم، افزود: 5/4  متر خط یک قطار شهری  تا پایان سال به بهره برداری می رسد و پایان سال 95 بخش اعظمی از خط 2 قطار شهری نیز به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار مشهد درباره تامین آب شرب مشهد افزود: 17 میلیارد تومان تخصیص برای تامین آب شرب از 7 منبع بزرگ تخصیص پیدا کرده است.

 مرتضوی با بیان اهمیت به بافت پیرامونی شهر مشهد و جمعیت حاشیه نشین  گفت: ساماندهی خیابانها و آسفالتها و آبهای سطحی معابر را در این مناطق باید تلاش کنیم تا ساماندهی شود وزیرساختهای فرهنگی  مناطق کمتر برخوردارهم برای اینکه مشهد به پایتخت معنوی جهان اسلام تبدیل شود نیاز است تا توجه عادلانه ای به همه مناطق شهری مشهد شود.

وی گفت: بازسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی  از اوائل مهر ماه سال قبل آغاز شده که  تا الان نزدیک به 3 هزار تاکسی نوسازی شده است.

وی افزود: حمل و نقل آسان و ارزان مورد توجه ماست، زیرا شهر متعلق به شهروندان و زایران است ، به منظور نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در  مشهد ،2 هزاراتوبوس طی 9 ماه نوسازی شده اند که  مشهد مقام اول را درسرانه تعداد اتوبوس درکشور دارد.

مرتضوی درباره اقدام نهاد کتابخانه ها در برداشت پول از بودجه شهرداری مشهد گفت: این اقدام برخلاف قانون بوده است، زیرا بدون حساب کتاب 4 برابر همان چیزی که در قانون اسفند 93 بوده و عطف به ماسبق نمی شود را در یک اقدام ضد فرهنگی برداشت کرده است.

وی افزود: کل اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خراسان رضوی به 5 میلیارد تومان نمی رسد، درحالیکه نهاد کتابخانه ها به عنوان یک نهاد فرهنگی 18 میلیارد تومان را در یک اقدام غیر فرهنگی از شهرداری برداشت کرده است.

شهرداری با بیان دو پیشنهاد گفت: نهاد کتابخانه ها  صفر تا صد همه کتابخانه ها را به شهرداری واگذار کند، کما اینکه هم اکنون شهرداری مشهد در مساجد و فرهنگسراها کتابخانه هایی دارد و یا  اینکه شهرداری همه کتابخانه های خود را به نهاد کتابخانه ها واگذار کند .

مرتضوی افزود: دربحث زائرسراهای ارزان قیمت شهرداری زمین و پیش مجوز را به هیئت امنای استانها داده و بعضی استانها کارهای اجرایی را شروع کردند و ساخت این زائرسراها با همکاری خیرین انجام می شود .

وی درباره ساخت و ساز در ارتفاعات جنوب  شهر مشهد گفت: اجازه ساخت و ساز در این ارتفاعات ، مجوزجدیدی  صادر نشده و با همکاری دادستانی و دادگستری و معاونت پیشگیری از جرم، مقدار قابل توجهی ازارتفاعات جنوبی از تصرف این ساخت و سازها خارج و آثار تصرف امحا شده است.

شهردار مشهد با تاکید براینکه کسانی که اقدام مجدد به این ساخت و سازها بکنند باید پاسخگو باشند افزود: ساخت طبقات مازاد طبق مصوبات شهرداری نباید انجام شود ومواردی مانند هتل ابادگران نیز طبق کمیسیون ماده 5 قبلا مجوز را دریافت کرده بودند و پیش پروانه گرفتند، نیز شهرداری خساراتی به انها پرداخت می کند.

وی درباره پرداخت این خسارت گفت: اخیرا طلبی از سوی سرمایه گزاران هتل آبادگران مطرح شده که رقم مطالبه خود را از 16 میلیارد تومان به 702 میلیارد تومان به شهردار منطقه 8 افزایش داده اند که این رقم مطالبه تغییر کرده و ما نیز اجازه ساخت و ساز را نمی دهیم تا عملیات اجرایی را شروع کنند.

مرتضوی درباره  برنامه های مشهد 2017 گفت: مکاتباتی را با وزیر امور خارجه و وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی در  این زمینه داشته ایم، اما در کنار برنامه سایر نهادها، شهرداری بهترین و متنوع ترین برنامه ها را در بخشهای مختلف برنامه ریزی کرده و در همین راستا استاندارسازی زیرساختها را در قسمتهای مختلف آغاز کرده است.

شهردار مشهد درباره مسائل سیاسی که درباره روزنامه شهر آرا مطرح شده افزود: از نظر من مسائل سیاسی دو دسته هستند یک دسته مسائل حزبی و جناحی که  من آنرا در سیستم شهرداری نمی پذیرم و دسته دیگر مسائل سیاسی در چارچوب نظام است که ما همواره به آن توجه داشته ایم.

وی تاکید کرد از تعدیل سلیقه ای  و برون سپاری کارها به  بخش خصوصی گریزی نیست، سالانه 403 میلیارد تومان هزینه ساختمان شهرآرا ست که این خوب نیست،بلکه باید  روزنامه شهرآرا دارای ساختمان و چاپخانه  و تحریریه مجزا باشد و هزینه هایش رااز جیب مردم تامین کند نه دست روزنامه در جیب شهرداری باشد.

شهردار در این باره اظهار امیدواری کرد و گفت: امیدوارم روزی برسد که مردم به روزنامه ها  کمک کنند و دست نشریات فقط درجیب مردم باشد و روزنامه ها به استقلال و نیروی انسانی و حقوق آنها اهمیت بدهند.

 مرتضوی  بااین  بیان که ،هیچ فضای سبزی در مشهد  نباید تبدیل به مراکز تجاری و مسکونی بشود گفت: این یک تصور آرمانی است، درحالیکه با افزایش جمعیت شهر مشهد ما نیازمند تغییر کاربری هستیم و در این زمینه آستانقدس رضوی و بخش موقوفات رضوی با ما همکاری و تعامل خوبی داشته است که همه این تغییر کاربری ها در مشهد در چارچوب ضوابط و مقررارت انجام شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه استراتژی اشتباه مردم این بوده که همه چیز را حتا در زمینه سرمایه گزاری مشارکتی با کشورهای خارجی و داخلی  تا خرید یک گوشی موبایل را به  مذاکرات پیونده داده اند، گفت: این اشتباه استراتژیک ما بود و این تفکر به حوزه ساخت و ساز ما آسیب زد و این آسیب درزمینه سرمایه گزاری ها و ساخت و سازها  متاسفانه هنوز ادامه دارد.

شهردارمشهد گفت : برای حفظ محیط زیست و حقوق کارکنان و دیگر فعالیتهای شهرداری نیازمند هزارمیلیارد تومان در سال هستیم.

وی افزود: تفاهم نامه ای با کربلا و نجف داشتیم که طی این تفاهم نامه امیدواریم بتوانیم همکاری خوبی با استان نجف  اشرف و کربلا داشته باشیم.

مرتضوی درباره پروژه میدان شهدا گفت: بخش قابل توجهی از پروژه میدان شهدا به بهره برداری رسیده و این نکته قابل ذکر هست که  این پروژه اززمان مهندس بنی هاشمی و مهندس پژمان آغاز شده و امیدواریم طبق برنامه زمان بندی مدیریت پروژه تا سال 2017 به بهره برداری برسد.

شهردار درباره المان پروژه میدان شهدا افزود: طرح های زیادی  دراین باره به دست ما رسیده و ما امیدواریم در پایان پروژه نمادی در میدان شهدا مشهد نصب شود که متناسب با تاریخ میدان شهدا و شان شهدا ونمادهای شهری مناسبی از شهدا باشد.

وی  گفت: در شهرداری مشهد با وجود شاخص قراردادن اقتصاد مقاومتی و زیرساختهای آن که توسط مقام معظم رهبری تببین شده است بالغ برهزار پروژه به بهره برداری رسیده که اتکا به صنایع داخلی و بی توجهی به صنایع خارجی وصرفه جویی در هزینه ها را در دستورکار خود داشته است.

مرتضوی در پایان گفت: کمربند سبز جنوبی 42 درصد پیشرفت داشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.