معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت: تاکنون برای ساماندهی محوطه‌ی کالاهای صادراتی در گمرک باشماق مریوان بیش از ۲۷ میلیارد ریال هزینه شده است.

ساماندهی محوطه کالاهای صادراتی باشماق

به گزارش ایسنا، «علیرضا آشناگر» از پروژه‌ی ساماندهی محوطه‌ی کالاهای صادراتی در گمرک باشماق مریوان بازدید کرد و در جریان آخرین پیشرفت‌های این پروژه قرار گرفت.

 

آشناگر، معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با اشاره به این‌که تاکنون برای پروژه‌ی ساماندهی محوطه کالاهای صادراتی باشماق بیش از 27 میلیارد ریال هزینه شده است، اظهار امیدواری کرد با اختصاص کامل اعتبار مورد نیاز، این پروژه تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

 

وی از مرز رسمی باشماق به‌عنوان یکی از شاهراه‌های اقتصادی استان و غرب کشور نام برد و افزود: توسعه‌ی اقتصادی استان کردستان یکی از برنامه‌های دولت «تدبیر و امید» است و مرز باشماق مریوان نیز در این زمینه از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

وی خاطرنشان کرد: مرز رسمی باشماق در 15 کیلومتری شهر مریوان و در مرز عراق واقع شده است و در سال 86 به مرز رسمی و بین‌المللی تبدیل شد.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: سالانه حدود چهار تا شش میلیارد دلار ترانزیت کالا از طریق این مرز انجام می‌شود.

 

وی هم‌چنین از پروژه‌ی تعریض جاده‌ی گردشگری دور دریاچه زریوار مریوان که توسط اداره راه و شهرسازی مریوان در دست انجام است بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت این پروژه قرار گرفت.

 

پروژه تعریض جاده‌ی گردشگری دور دریاچه زریوار مریوان از سه راهی «نی» در ورودی شهر مریوان تا شهر «برده رشه»، حدود 17 کیلومتر طول دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.