قدس آنلاین – رها واعظی: ناسا عقیده دارد که ورود هواپیماهای بدون سرنشین به ترافیک هوایی در سال های آینده اوج می گیرد و دنیا نیازمند سیستمی نظام مند برای کنترل ترافیک هوایی و جلوگیری از برخورد هواپیماها می باشد.

ناسا همچنان به دنبال کنترل ترافیک هوایی هواپیماهای بدون سرنشین

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، آژانس فضایی آمریکا در حال ساخت سیستم های هوایی برای مدیریت ترافیک هواپیماهای بدون سرنشین است.

این سیستم به گونه یی برنامه ریزی می شود که هواپیمای بدون سرنشین هر شخص با اتصال به اینترنت، مسیر مشخص خود را طی کند، از برنامه ریزی های آینده ی خود با خبر شود، بدی آب و هوا را متوجه شود و به کاهش ترافیک هوایی کمک کند.

این سیستم کنترل ترافیک هوایی هواپیماهای بدون سرنشین دارای مسیریاب، امکان تماس با برج مراقبت، تعیین محلی دقیق به عنوان حریم برای پرواز هواپیماهای بدون سرنشین و ارتباط با آن های می باشد.

هدف این سیستم آن است که به طور خودکار و بدون نیاز به دخالت انسان، در موارد اضطراری و رویدادهای خاص قادر به تصمیم گیری و ادامه ی راه به صورت ایمن باشد.

ناسا در حال اجرای نسخه ی آزمایشی این سیستم، در آسمان اقیانوس و زمین های بدون سکنه اجرا است. این سیستم برای نظارت بر حریم هوایی آزمایش می شود.

هواپیماهای کمک رسان بدون سرنشین از ژانویه ی سال 2018 به صاحبانشان تحویل داده می شوند و این سیستم کنترل ترافیک تا مارس 2019 باید به قدری قدرتمند و دقیق باشد که بتواند اخبار و گزارش کار هواپیماها را در مناطق دورافتاده و روستایی ارسال کند.

ناسا بر این باور است که در چندسال آینده در هر خانه یک هواپیمای بدون سرنشین وجود خواهد داشت و خانه های آینده دارای یک فرودگاه کوچک خانگی خواهند بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.