شهردار مشهد از کلنگ‌زنی ۳ زائرسرا توسط آیت‌الله مکارم شیرازی خبر داد و گفت: تغییر کاربری آستان قدس رضوی در چارچوب قوانین انجام شده است.

تغییر کاربری آستان قدس رضوی در چارچوب قوانین انجام شده است
 
 
  •  

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری فارس سید صولت مرتضوی شامگاه شنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه شهری که در خانه داروغه برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: اقدامات ارزنده‌ای از سوی خبرنگاران در یک سال اخیر در حوزه مدیریت شهری مشهد انجام شده که این خود جای تقدیر دارد.

وی در ارتباط با اقدامات مدیریت شهری بیان کرد: در دوره مدیریت جدید شهرداری مشهد اقدامات فراوانی در خور کمی و کیفی انجام شده و در برخی از موارد در دو سال گذشته به اندازه 6 سال کار شده است و تنها در دو سال اخیر 2 متر به فضای سبز شهر مشهد اضافه شده و این جدا از توسعه فضای سبز در کمربند سبز مشهد است؛ همچنین برای آبیاری فضای سبز پروژه‌ای با 17 میلیارد تومان اعتبار برای جداسازی آب انجام شده است.

*حضور یک میلیون و 200 هزار حاشیه‌نشین در شهر مشهد

شهردار مشهد افزود: امروز حاشیه شهر مشهد دارای یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت است که در دو سال اخیر اقدامات فراوانی برای ساماندهی این مناطق انجام شده و به دنبال توزیع عادلانه خدمات در شهر مشهد بوده‌ایم زیرا مشهد پایتخت معنوی ایران اسلامی و پایتخت فرهنگی جهان اسلام است و البته ما نیز معطل مصوبات در ارتباط با حاشیه شهر مشهد نیستیم زیرا قرار بر این بود که دولت 160 میلیارد تومان برای ساماندهی کال کشف‌رود و 10 میلیارد تومان برای کمربند سبز اختصاص دهد که متاسفانه تا به امروز اختصاص نیافته است.

*افتتاح فاز نخست خط 2 قطار شهری مشهد در نیمه اول 95

مرتضوی با اشاره به توسعه قطار شهری در مشهد گفت: در بحث قطار شهری تقریباً بیش از یک دهه مجموعه با عملیات فعال‌سازی، زیرسازی روسازی 15 کیلومتر خطوط قطار شهری انجام شد اما در همین دو سال که حتی پروژه‌های قطار شهری به‌ گل‌نشسته بوده بالغ‌ بر 15 کیلومتر خط قطار شهری احداث شده و فاز نخست خط 2 حدفاصل انتهای طبرسی تا ایستگاه گاز شرقی در نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در بحث نوسازی تاکسیرانی نیز با تمام مشکلات در این مسیر توانستیم 2 هزار خودرو را در دو سال نوسازی کنیم که میانگین نوسازی در سال‌های گذشته 300 تاکسی در سال بوده است و در بخش اتوبوسرانی نیز شهر مشهد بیشترین سرانه اتوبوس را در بین شهرهای کشور دارد و ما نیز به دنبال نوسازی آن هستیم.

*راهزنی اقتصادی نهاد کتابخانه‌های مشهد

مرتضوی در ارتباط با برداشت 18 میلیارد تومان از محل اعتبار قطار شهری مشهد توسط نهاد کتابخانه‌های استان نیز گفت: در ارتباط با 18 میلیاردی که از حساب شهرداری مشهد برای نهاد کتابخانه‌های استان اخذ شد متأسفانه این اقدام به‌ صراحت خلاف قانون است و من این را به‌عنوان راهزنی اقتصادی تعبیر می‌کنم.

شهردار مشهد ادامه داد: اولاً وزارت ارشاد و نهاد کتابخانه‌ها باید مذاکره‌ای در این‌ ارتباط با شهردار مشهد می‌کردند در حالی‌ که حتی یک‌بار حتی تماس هم نگرفتند و از طرفی این قانون در اسفند سال 93 تصویب شد که عطف ما سبق نمی‌شود و بدون حساب‌ و کتاب نیز چهار برابر رقم قانونی از محل بودجه قطار شهری مشهد برداشت کردند و دلیلی ندارد هر کسی زور بیشتری دارد سر گردنه راهزنی کند.

*کلنگ‌زنی 3 زائرسرا توسط آیت‌الله مکارم شیرازی

مرتضوی با اشاره به ساخت زائرسرای ارزان قیمت در شهر مشهد گفت: خوشبختانه امروز به همه استان‌های کشور زمین برای احداث زائرسرا در نظر گرفته شده و حتی برخی از زائرسراها تا پایان امسال به بهره‌داری می‌رسد همچنین 3 زائرسرا نیز توسط آیت‌الله مکارم شیرازی در هفته جاری کلنگ‌زنی می‌شود.

شهردار مشهد در ارتباط با ارتفاعات جنوبی مشهد نیز بیان کرد: خوشبختانه اجازه ساخت و ساز جدید را در ارتفاعات ندادیم و با همکاری دستگاه‌های قضایی و معاونت پیشگیری از جرم و همچنین دادستان مشهد مقدار قابل توجهی از ارتفاعات جنوب که به علل مختلف توسط اشخاص تصرف شده بود از تصرف آنها خارج شد و حتی یک پروانه نیز در حضور مدیریت شهری جدید صادر نشده است.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: یکی از موارد مهم در شهر مشهد آلودگی صوتی ناشی از نزدیکی فرودگاه به شهر مشهد است که متاسفانه خبرنگاران به این موضوع کمتر پرداخته‌اند.

وی در ارتباط با تحقیق و تفحص از سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد نیز تصریح کرد: طرح تحقیق و تفحص فقط در شورای شهر مطرح شد اما رای نیاورد و اعضا به چند سئوال از حوزه معاونت حمل نقل بسنده کردند.

*امیدوارم با فرجام برجام سرمایه‌گذاری در مشهد رونق یابد

شهردار مشهد در مورد سرمایه‌گذاری در شهر مشهد بیان کرد: در بحث سرمایه‌گذاری متاسفانه در دو سال اخیر به دلیل اینکه همه مسائل را به مذاکرات گره داده بودند سرمایه‌گذاری نیز در مشهد رشد زیادی نداشت اما امیدوارم با فرجام رسیدن برجام رونق بیشتری را در شهر مشهد داشته باشیم.

وی ادامه داد: تغییر کاربری آستان قدس رضوی در چارچوب قوانین انجام شده و در میدان فردوسی مشهد نیز کارشناسان به این نتیجه رسیدند که باید احداث شفت برای ورود تی.بی.ام خط 3 قطار شهری مشهد در این محل احداث شود و بر همین اساس مجبور به قطع درختان شدیم اما قطعا به جای آنها در شهر درخت‌های دیگر کاشته می‌شود.

مرتضوی در ارتباط با میدان شهدا با بیان اینکه بخش قابل توجه این پروژه به بهره‌برداری رسیده، بیان کرد: بر اساس زمانبندی در سال 2017 بتوانیم سفره میدان شهدا را تکمیل کنیم و همچنین نمادی در ارتباط با شهدا در این میدان طراحی می‌شود.

*نیازمند 10 هزار ‌میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بافت پیرامون حرم رضوی هستیم

شهردار منطقه ثامن مشهد نیز در ادامه اظهار کرد: خوشبختانه سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه ثامن رشد خوبی داشته و یک قرارداد را با یک سرمایه‌گذار خارجی به مبلغ 200 میلیارد تومان نهایی کردیم و توافقی دیگر را در ارتباط با سرمایه‌گذاری 150 میلیارد تومانی در حال نهایی کردن هستیم.

حمید ضمیری با بیان اینکه ما در بافت پیرامونی حرم رضوی نیازمند حدود 10 هزار ‌میلیارد تومان سرمایه‌گذاری هستیم، گفت: در یک سال اخیر سرمایه‌گذاران خارجی اقدام به سرمایه‌گذاری در این بافت کرده‌اند و متاسفانه حضور سرمایه‌گذاران داخلی کمرنگ شده و بر همین اساس به دنبال حل مشکلات سرمایه‌گذاران پیشین طرح هستیم تا پروژه‌های خود را به پایان برسانند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.