موزه آستان قدس حسینی واقع در صحن مطهر از ساعت هفت صبح تا نه شب پذیرای زائران و مجاوران حرم مطهر حسینی است.

 بیش از ۲ میلیون نفر از موزه آستان قدس حسینی بازدید کرده اند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس حسینی ؛ حاج سعید رشید زمیزم تاریخ شناس و یکی از مسئولان موزه در خصوص تاریخ تاسیس موزه و نفایس موجود در آن اظهار داشت: هدایا و نفایس زیادی در طول تاریخ از محبین اهل بیت (علیهم السلام) به حرم مطهر سیدالشهداء (علیه السلام) اهدا شده است.
در زمان حکومت رژیم دیکتاتوری تمامی هدایا بدون هیچگونه اهتمامی در اتاقهایی واقع در صحن مطهر حسینی نگهداری می شد. ولکن پس از واژگونی رژیم بعثی و نظارت و مدیریت آستانهای مطهر توسط مرجعیت دینی اعلی ، گروهی متخصص جهت بررسی و جمع آوری نفایس تشکیل و سپس موزه آستان قدس حسینی در سال 2009 افتتاح شد.
وی افزود: طبق آمارهای حاصله از سال 2011 تا کنون بیش از (دو میلیون نفر) از موزه آستان قدس حسینی بازدید کرده اند، و همچنین این موزه در نمایشگاههای برگزار شده در جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، آمریکا، انگلستان و لبنان و موسسات عراقی شرکت کرده است.
وی افزود: موزه دارای مجموعه قابل توجهی از آثار و اشیاء گرانبهاست که می توان به تار موی منصوب به پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (صل الله علیه وآله وسلم)، قرآن منصوب به خط امام علی (علیه السلام)، ضریح قدیم حرم مطهر حسینی، پرده کعبه و صدها هدایای ارزشمند اهدا شده توسط پادشاهان و محبین اهل بیت (علیهم السلام) اشاره کرد.

سعید رشید زمیزم از افتتاح ساختمان جدید موزه آستان قدس حسینی در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: ساخت ساختمان موزه آستان قدس حسینی جزئی از طرح توسعه صحن حضرت زینب (سلام الله علیها) است و ان شاء الله پس از افتتاح این ساختمان کلیه نفایس و آثار موجود در انبار موزه که بدلیل کوچکی مکان عرضه نگردیده، در معرض دید بازدید کنندگان قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.