اسماعیلی: سرپرست باشگاه پرسپولیس در این مصاحبه، حرف هایی می‌زند که شاید برای اولین بار باشد، ...

 برانکو هم می‌داند هیچ دخالتی در نقل و انتقالات نداشتم

 آن را در یک مصاحبه به زبان می‌آورد. علی اکبر طاهری چندان اهل مصاحبه‌های چالشی نیست. دلیلش را کسی نمی‌داند، اما انگار دوست ندارد از خود یک چهره رسانه‌ای بسازد. با این حال، در روزهای بحرانی پرسپولیس به سراغ او رفتیم تا چند دقیقه‌ای با طاهری گفت وگو کنیم. این مصاحبه را از دست ندهید؛ چون حسابی چالش برانگیز است:

* شما در جایی گفته بودید، پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان خوب کار کرد. چه دلیلی برای این حرف تان دارید؟

- تیمی که با یک اختلاف گل در شهر گرم و شرجی اهواز می‌بازد، حتما خوب کار کرده که بیشتر گل نخورده است! من آدم فنی نیستم و اصلاً دلم نمی‌خواهد وارد مسایل فنی بشوم، اما آنچه به نظرم رسید، این بود که تیم مان خوب بازی کرد. در آخرین دقایق بازی، همه بچه‌ها تلاش می‌کردند تا گل بزنیم. در دقایق ابتدایی هم بازی زیبایی را از پرسپولیس دیدیم.

* می‌توانید منظورتان از بازی زیبای پرسپولیس را بیشتر شرح دهید؟

- پرسپولیس در نیمه اول چند حمله خوب روی دروازه استقلال خوزستان داشت. فیلم بازی را مشاوران من دیده اند و به من گفتند که پرسپولیس حتی می‌توانست در نیمه اول به حریف گل بزند. اگر گل می‌زدیم، حداقل یک مساوی را در آن هوای گرم می‌دیدیم.

* مشاوران شما چیزی در مورد بازی خوب استقلال خوزستان نگفتند؟

- سرانجام استقلال خوزستان هم یک تیم جوان و دونده بود که به خاطر سازگاری با آب و هوای اهواز و استفاده از امتیاز میزبانی توانست عملکرد خوبی داشته باشد. من باز هم اعتقاد دارم، اگر مشکلات آب و هوا نبود و همچنین ما دچار اشتباه‌های فردی نمی‌شدیم، می‌توانستیم استقلال خوزستان را شکست دهیم. به من گزارش داده بودند، روحیه تیم پیش از بازی با استقلال خوزستان خیلی خوب است. با همان روحیه می‌توانستیم برنده بازی باشیم که متأسفانه مسایلی که گفتم، مانع از پیروزی مان شد.

* آقای طاهری! پرسپولیس در هفته اول به تساوی خانگی راضی شد و هفته دوم شکست خورد. با این حساب تا چه زمانی از برانکو حمایت خواهید کرد؟

- این پرسش شما حاشیه‌ای است، اما باید این طور پاسخ بدهم که ما در داخل تیم، شرایط فنی خوبی را دیده ایم و گمان می‌کنم هواداران هم با من موافق باشند که تغییرات جالبی در تاکتیک پرسپولیس رخ داده است. این تغییرات می‌تواند در ادامه به ما کمک کند تا تیم خوبی بسازیم. البته قرعه لیگ هم به ضررمان بود که در هفته‌های ابتدایی باید با این حریفان با انگیزه بازی کنیم ولی تا زمانی که بدانیم لازم است، حمایتمان از برانکو ادامه دارد. او سرمربی تیم است و وقتی این همه تغییر مثبت ایجاد کرده، چرا باید از او حمایت نکنیم. من مطمئنم برانکو به زودی برنده بازی‌های مهم خواهد شد. هیچ تصمیمی هم نداریم که دست از حمایت این مربی برداریم. برانکو باید کارش را با تمرکز انجام دهد و به این مسایلی که گفته می‌شود، فکر نکند.

* اما با این روند، عصبانیت هواداران بیشتر خواهد شد، قبول دارید؟

- نه! من می‌گویم پرسپولیس به لطف خدا روند رو به رشدی پیدا خواهد کرد و در لیگ، با چند برد پشت سر هم، هواداران را راضی می‌کند. همه بازی‌ها را که نمی‌توانیم با برد و برتری پشت سر بگذاریم. هواداران در این شرایط باید به تیم کمک کنند، نه اینکه عصبانی شوند و تمرکز تیم را به هم بریزند.

*حالا که تیم نتیجه نمی‌گیرد، خیلی‌ها می‌گویند مسؤولان باشگاه نتوانستند بازیکنان مورد نظر برانکو را جذب کنند. آیا موضوع واقعاً این طور بوده؟

- خیر. برانکو فهرستی به ما داد که به جز یک یا در نهایت دو بازیکن، باقی بازیکنان مدنظرش را به پرسپولیس آوردیم. خودش هم می‌تواند در این مورد صحبت کند. دیدید که در یکی از کنفرانس هایش هم گفت، مسلمان و وحید حیدریه را خودش به تیم آورده است.

*یعنی می‌خواهید بگویید مسؤولان باشگاه هیچ دخالتی در نقل و انتقالات این فصل نداشتند؟

- نه، چرا باید دخالت کنیم. برانکو هم می‌داند. اگر قرار بود دخالت کنیم، مربی استقلال زیر سؤال می‌رفت و ما دنبال این قضیه نبودیم. بهتر است به جای پرداختن به این مسایل حاشیه ساز، دنبال کمک به تیم باشیم. آقای عبدی بارها گفته اند ما دخالتی در جذب بازیکنان نداشتیم، آقای قنبرپور هم همین طور. من هم مدام این را می‌گویم و برانکو هم در مصاحبه هایش تأیید می‌کند. پس بهتر نیست دیگر این بساط را جمع کنیم تا تیم بیش از این ضربه نخورد؟ مطمئن باشید اگر سرمربی تیم تصور می‌کرد کسی در کارش دخالت می‌کند، زودتر از اینها می‌گفت شکستها تقصیر باشگاه است.

*بازی با سپاهان را چطور می‌بینید؟

- بازی سختی است. همان طور که گفتم قرعه بدی نصیب مان شده و باید در اصفهان به مصاف سپاهان برویم، اما من معتقدم بچه‌های پرسپولیس با قدرت و انرژی مضاعفی به میدان می‌روند تا در این بازی بزرگ به بیشترین امتیاز ممکن دست پیدا کرده و هواداران را خوشحال کنند. ما به یک برد بزرگ احتیاج داریم و امیدوارم که بتوانیم در این بازی به امتیاز کامل برسیم.

* ماجرای عقد قرارداد با اسپانسر جدید به کجا کشید؟

- کار تمام شده و قرارداد را امضا کرده ایم. یکسری ریزه کاری‌ها هنوز باقی مانده اما با اسپانسر جدید، مشکلات مالی مان حل می‌شود. وقتی باشگاهی مشکل مالی نداشته باشد، دیگر دغدغه‌های بازیکنان و مربیانش از بین می‌رود و آن وقت باید انتظار بهترین امتیازات را داشت. امیدوارم که همه چیز در کنار هم به سمت موفقیت پیش برود.

* شما تا چه زمانی به عنوان سرپرست باشگاه فعالیت خواهید کرد؟

- تکلیف من مشخص نیست. فعلا که با اختیارات مدیرعاملی، مشغول سرپرستی باشگاه هستم، اما با وجود اسپانسر جدید، تغییراتی در هیأت مدیره خواهیم داشت و چند عضو دیگر به ما اضافه می‌شوند. آن وقت برای انتخاب مدیرعامل جلسه می‌گذاریم و کارها را پیش می‌بریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.