قدس آنلاین، مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ثامن مشهد با بیان اینکه طرح ملی نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی نیازمند مشارکت جدی‌تر مسئولان ارشد کشوری است، حمایت بیشتر اصحاب رسانه در این زمینه را خواستار شد.

پروژه‌های نوسازی بافت پیرامون حرم رضوی نیازمند مشارکت جدی‌تر مسئولان است

به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمدرضا خسروی، مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ثامن مشهد صبح امروز در تور خبری‌ای که به مناسبت روز خبرنگار و به همت سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی برگزار شد، طی بازدید از نمایشگاه دائمی طرح ملی نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم رضوی با اشاره به میزان پیشرفت بخش‌های مختلف این طرح، مشارکت جدی‌تر مسئولان امر را خواستار شد.

وی با بیان اینکه این پروژه حدود دو دهه قبل توسط افرادی دغدغه‌‌مند آغاز شد، بیان کرد: طرح ملی نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی در گستره‌ای به وسعت 366 هکتار که حدود 60 هکتار آن متعلق به اماکن مقدسه رضوی که مدیریت آن توسط آستان قدس رضوی به خوبی در حال انجام است و 300 هکتار باقیمانده، محدوده طرح را شامل می‌شود، از 20 سال پیش آغاز شده است.

نبود قرابت میان بافت بازسازی شده پیرامون حرم رضوی با معماری ایرانی ـ اسلامی

خسروی در پاسخ به این انتقاد که بازسازی بافت اطراف حرم رضوی قرابت زیادی با معماری اسلامی ـ ایرانی ندارد، عنوان کرد: این طرح متعلق به 20 سال پیش بوده و قطعا از روی دغدغه ارائه شده است و افرادی که در آن موقع به این فکر افتاده‌اند، دید امروز را نداشتد.

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ثامن مشهد، ضمن تأیید انتقادهایی که به معماری بخش‌هایی از بافت پیرامون حرم رضوی وارد است، اظهار کرد: مدیریت مجموعه نیز بر این انتقادات صحه می‌گذارد، از این رو امسال یک شرکت مشاور معرفی کرده‌ایم تا طرح مجددا مورد بازنگری قرار گرفته و ایراداتش تا حد امکان اصلاح شود.

وی با بیان این که بازسازی و مرمت ساختمان‌های قدیمی بافت پیرامون حرم رضوی که عمر مجاز آنها به اتمام رسیده و قابلیت بازسازی ندارد نیز، یکی دیگر از کارهایی است که پیگیری می شود، افزود: در قالب فاز یک طرح مسکن ثامن، در راستای ساخت اقامتگاه‌های مجاز برای مجاوران حاضر در بافت و زائرانی که علاقه‌مند به حضور در بافت بودند، آپارتمانها و سوئیت‌هایی با متراژ 50، 60 و 70 متر و استاندارهای روز ساخته و به صورت پیش فروش با قیمت مناسب تحویل افراد شد.

اتمام پروژه بازسازی خانه داروغه و آمادگی این مکان برای بازدید عموم مردم

مدیر روابط عمومی شرکت عمران و مسکن سازان ثامن مشهد پروژه خانه داروغه را نیز از دیگر طرح‌هایی دانست که توسط شهرداری منطقه و شرکت عمران و مسکن سازان ثامن مشهد مرمت شده و در حال حاضر آمادگی بازدید عموم مردم را دارد.

وی ادامه داد: همچنین در فاز نخست طرح مسکن ثامن، پروژه‌های متعدد با طرح‌های مختلف و استانداردهای روز تعریف شد که پروژه های عمرانی مسجد امام خمینی(ره)، شایسته و بهاران تاکنون افتتاح شده است و مابقی نیز به زودی افتتاح خواهد شد.

 خسروی با بیان این که تاکنون نزدیک به 400 واحد تحویل صاحبان آن شده است که در آینده نزدیک شمار آن به 724 واحد می‌رسد، عنوان کرد: پیشرفت واحدهای باقی مانده نیز بالای 80 درصد است و به زودی آماده تحویل می‌شود.

وی گفت: از این تعداد 236 واحد با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شده که 85 واحد آن مربوط به پروژه بهاران و 186 واحد متعلق به پروژه‌ شایسته است که در همین راستا پروژ‌ه‌های خلیل، نادر و ریحانه نیز به زودی با حضور یکی از مقامات کشور افتتاح و آماده تحویل می‌شود.

افتتاح زائرسرای ارزان قیمت فدک در میدان امیرالمومنین(ع)

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ثامن مشهد در خصوص ساخت زائر سراهای ارزان قیمت نیز اضافه کرد: در جهت حمایت از زائران کمتر برخوردار تصمیم بر ایجاد زائرسراهای ارزان قیمت گرفته شد که تاکنون زائرسرای فدک که اطراف میدان امیرالمؤمنین(ع) است، افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

وی ساخت تونل انرژی را یکی دیگر از اقدامات شهرداری منطقه ثامن مشهد عنوان کرد و افزود: این تونل 13 کیلومتر طول دارد که تاکنون ساخت سه کیلومتر آن انجام شده و دو و نیم کیلومتر نیز در حال اجرا است، همچنین این تونل که در زیر خیابانهای طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی قرار دارد انشعابات و تاسیسات شرکتهای آب و برق و تلفن از داخل آنها عبور خواهد کرد.

خسروی ابراز کرد: مسئولان زیادی تاکنون در این بافت حاضر شده و قول‌هایی داده‌اند اما تاکنون هیچ‌کدام عملیاتی نشده است که البته امیدواریم با حمایت اصحاب رسانه شاهد مشارکت بیش‌تر مسئولان در این حوزه باشیم.

یادآور می شود، بازدید از تونل انرژی و دیدار با آیت‌الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد نیز از دیگر بخش‌های این تور خبری بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.