قدس آنلاین-تبریز: معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی گفت: تبریز به عنوان کاندیدای پایتخت جوانان جهان اسلام در سال ۲۰۱۶ معرفی شده است.

تبریز کاندیدای پایتخت جوانان جهان اسلام است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، لیلا جاویدان امروز در نشست مطبوعاتی کاندیداتوری شهر تبریز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام، با بیان اینکه 5 شهر در ایران به عنوان کاندیدا در این زمینه معرفی شده‌ است، اظهار داشت: ظرفیت‌های شهر و استان احصا شده و جلسات مکرر برای دفاع از شایستگی تبریز در این زمینه در وزارتخانه ورزش و جوانان صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: استانداری آذربایجان‌شرقی هزینه‌های این طرح را تقبل کرده‌اند و شخصا پیگیر این موضوع هستند تا ظرفیت‌های لازم ایجاد شود.

جاویدان یادآور شد: برنامه‌هایی نیز در این زمینه پیشنهاد شده و برنامه‌های فرهنگی تبریز به عنوان قوی‌ترین برنامه‌ها شناخته شده تا تبریز به عنوان دومین شهر پس از استانبول به عنوان پایتخت فرهنگی جوانان جهان اسلام معرفی شود.

وی خبر داد: شهر گنجه در جمهوری آذربایجان نیز برای سال 2016 به عنوان پایتخت فرهنگی جوانان اروپا معرفی شده و همین امر با توجه به قرابت فرهنگی می‌تواند ظرفیت‌هایی را مطرح کند.

معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی افزود: تبریز به عنوان پایتخت تشییع می‌تواند عملکرد موفقی داشته باشد و در این مورد 11 برنامه پیشنهاد شده که سازمان‌های مردم نهاد جوانان در این برنامه‌ها نقش محوری دارند.

نشست روزنامه‌نگاران و وبلاگ‌نویسان جوان کشورهای جهان اسلامی در تبریز

وی تاکید کرد: نشست روزنامه‌نگاران و وبلاگ‌نویسان جوان کشورهای جهان اسلامی نیز در تبریز برگزار می‌شود و کمیته روزنامه‌نگاری و وبلاگ‌نویسی در تبریز تشکیل می‌شود و امیدواریم روزنامه‌نگاران در قالب اتاق فکر و برنامه‌های دیگر مشارکت کافی داشته باشند.

جاویدان با بیان اینکه رسانه‌ای پر مخاطب در مورد جوانان می‌توانند در این برنامه‌ها نقش موثری ایفا کنند، افزود: دوره آموزشی رهبران جوان نیز در این برنامه‌ها پیش‌بینی شده و یکسری برنامه‌های آموزشی برای مقابله با بحران ارائه می‌شود.

مدرسه اتحاد تمدن‌ها در تبریز

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی تبریز گفت: استفاده از صنایع دستی و ظرفیت‌های موجود در این مورد نیز پیش‌بینی شده و در کنار آن مدرسه پائیزی اتحاد تمدن‌ها نیز پیشنهاد شده است.

جاویدان به دهمین برنامه پیشنهادی اشاره کرد و گفت: فرهنگ درختکاری و حفاظت از محیط زیست نیز به عنوان برنامه آموزشی پیش‌بینی شده و در زمینه گفت‌وگوی جوان‌ها نیز برنامه ارائه کرده‌ایم.

وی بیان کرد: اصفهان، شیراز، مشهد و همدان دیگر کاندیداهای پیشنهادی هستند که امیدواریم بتوانیم به عنوان شهر منتخب در این زمینه معرفی شویم.

معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را از نتایج برگزاری این برنامه دانست و افزود: تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت حامیان مالی در این برنامه‌ها استفاده کنیم و ادارات کل مختلف را نیز دعوت به همکار کرده‌ایم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به برنامه‌های این اداره کل در زمینه‌های فرهنگی گفت: توسعه ازدواج سالم و آسان جوانان، توجه به فعالیت‌های فرهنگی و ارزشمند و نیز توجه به بازی‌های رایانه‌ای از جمله برنامه‌های فرهنگی جهان اسلام است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.