قدس ‌آنلاین- تبریز: معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي بحث ترافيک و حمل و نقل را يکي از دغدغه‌هاي اصلي مديران استان دانست و گفت: انسان مهمترين نقش را در تصادفات جاده‌اي بر عهده دارد.

انسان عامل اصلي تصادفات جاده اي در آذربایجان شرقی است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدصادق پورمهدي در مراسم توديع و معارفه رئيس پليس راه استان بحث ترافيک و حمل و نقل را يکي از دغدغه‌هاي اصلي مديران استان دانست و گفت: در بحث ترافيک حوادث جاده‌اي سه عامل انسان، جاده و وسيله نقليه نقش اصلي را بازي مي‌کنند.

پورمهدي ادامه داد: در اين ميان انسان مهمترين نقش را در تصادفات جاده‌اي بر عهده دارد؛ براي مثال طبق بررسي هاي به عمل آمده در استان طي سال گذشته 10 درصد خودروهاي عبوري در سطح جاده‌ها داراي سرعت غير مجاز بوده و 15 درصد آنها فاصله‌ي طولي را رعايت نکرده‌اند که بايد با فرهنگ‌‌سازي هر چه بيشتر و اقدامات بازدارنده رفتار اين رانندگان نيز اصلاح شود.

وي افزود: در بحث جاده ها بايد ادارات مسئول همچون راه و شهرسازي و حمل و نقل و پايانه ها در استانداردسازي هر چه بيشتر جاده‌ها اعم از حذف پيچ ها و شيب‌هاي غير استاندارد اقدام کرده و در آسفالت‌ريزي مناسب و نصب علائم کافي راهنمايي و خط کشي درست و دقت عمل هر چه بيشتر براي کاهش هر چه بيشتر حوادث جاده‌اي و رفاه حال مسافران اقدام کنند.

پورمهدي همچنين به عامل وسيله نقليه پرداخت و گفت: در قرن 21 شايسته نيست خودرويي به هر دليلي پس از تصادف دچار آتش سوزي شود و يا به دليل نقص فني يا داشتن بدنه ضعيف در برخوردي جزئي باعث خسارات جاني و مالي شديد شود.

معاون عمراني استاندار در پايان با درخواست از مسئولان مربوطه براي نصب هر چه سريعتر و بيشتر دوربين‌هاي کنترل سرعت در جاده‌هاي استان، به ويژگي‌هاي سرهنگ فرجي اشاره کرد و گفت: سرهنگ فرجي در طول خدمت خود اهل تعامل با همه دستگاه‌ها و مديران بود و سرصحنه بودن، انتقادپذيري و تلاش براي تامين امنيت جاده‌هاي استان از جمله ويژگي هاي کاري وي است.

گفتني است در اين مراسم سرهنگ حسن فرجي رئيس سابق پليس راه استان توديع و سرهنگ جواد ناموران به عنوان رئيس جديد پليس راه استان معرفي شد.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.