صبح امروز و از ساعاتی پیش تشییع باشکوه پیکر دو غواص شهید برای تدفین در حوزه هنری سازمان تبلیغات آغاز شد و در ادامه این مراسم این دو شهید غواص به حوزه هنری وارد شدند.

نزول دوباره «سوره اخلاص» به حوزه هنری/ هنرمندان متعهد کشور میزبان دو شهید گمنام شدند
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار فرهنگی فارس از ساعت 10 صبح امروز این مراسم با حضور جمع کثیری از مردم، مسئولان و چهره‌های فرهنگی و هنری کشور از میدان فلسطین آغاز شده و حرکت دسته‌عزاداری شهادت امام صادق مسیر خیابان آیت الله طالقانی به سمت خیابان استاد نجات‌اللهی را با نوحه‌خوانی و سینه‌زنی ادامه طی کرده‌اند.

سیل انبوه مردم از زن و مرد و کودک و پیر از ساعاتی پیش از آغاز مراسم تشییع در خیابان های منتهی به میدان فلسطین گرد هم آمدند تا پیکر پاک دو شهید گمنام از میان 175 شهید غواص را برای تشییع و تدفین در حوزه هنری سازمان تبلیغات همراهی و استقبال نمایند.

فضای معنوی و روحانی خاصی بر خیابان‌های تهران و خصوصا خیابان‌های منتهی به حوزه هنری سازمان تبلیغات حکمفرماست. مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در کنار سردادن نوای عزا در سالروز شهادت رئیس مذهب جعفری امام جعفربن محمدالصادق (علیه السلام) یاد شهیدان گلگون کفن و خصوصا 175 شهید غواص را زنده نگه داشتند و مردم نیز از اقشار مختلف با حضوری که یادآور تشییع شهیدان در روزهای جنگ تحمیلی بود در فراغ این شهدا بر سر و سینه زده و گریستند. ایستگاه‌های صلواتی، پرچم‌های سرخ و سیاه منقش به نام معصومین (علیهم السلام)، گلاب‌پاشی و عطرافشانی و دود کردن اسفند در کنار اشک و آه مردمی عاشق خیابان طالقانی تهران را حال و هوای دیگری بخشید.

دو شهید گمنام دفاع مقدس که در زمره شهدای غواص، چندی پیش بر دوش مردم تشییع شده بودند این بار می‌روند که در اتفاقی مهم در صحن و محوطه حوزه هنری به خاک سپرده شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.