یک زن که سردفتر بوده و دو مرد در پرونده زمین‌خواری‌های شرق تهران بازداشت شده‌اند.

بازداشت یک زن و ۲ مرد در زمین‌خواری‌های بزرگ شرق تهران

به نوشته ایران،دادستان شهر پردیس با تکذیب خبر بازداشت یکی از کارمندان اداره ثبت بومهن (پردیس) در جریان رسیدگی به پرونده زمین‌خواری بزرگ شرق تهران گفت: در ارتباط با این پرونده سه متهم اصلی که یکی از آنها سردفتر خانم بوده و به عنوان شریک جرم در این پرونده نقش داشت، دستگیر شده است. «حیدر فتاحی» اظهار کرد: براساس گزارش‌هایی که به دستگاه قضا مبنی بر وقوع یک زمین‌خواری بزرگ واصل شده بود، دادستان به این موضوع ورود پیدا کرد و در ابتدا یکی از اعضای این باند سه نفره بازداشت شد.

وی با بیان اینکه بعد از دستگیری متهم ردیف اول موفق به شناسایی و بازداشت همدستانش شدیم، افزود: این افراد با استفاده از جعل بعضی اسناد، مبادرت به تصرف و  انتقال زمین‌هایی که بیشتر در حوزه شهر بومهن بود، کرده بودند. دادستان پردیس یادآور شد: در ارتباط با این پرونده یک زن که سردفتر بود نیز به عنوان شریک جرم دستگیر شده و کارمندی از اداره ثبت اسناد و املاک بازداشت نشده است.

دادستان فتاحی افزود: با توجه به اعترافات، متهمان 2 سال روی این پروژه کار کرده بودند و با شناسایی پلاک‌های ثبتی، داشتن یا نداشتن مالک در آن اراضی و کارهای تحقیقاتی، اقدام به جعل وکالتنامه و سندسازی کرده بودند و قصد داشتند 290 هکتار زمین تصرف شده را بفروشند که با ورود دادستانی به هدف خود نرسیدند. وی خاطرنشان کرد: این پرونده در حال رسیدگی است و با عوامل این زمین‌خواری برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.