قدس آنلاین - ایلام: ۱۵ مرداد ماه سال جاری آگهی استخدام معلمان و مربیان فنی و حرفه ای بر روی خروجی سایت سازمان سنجش کشور قرار گرفت و متقاضیان بر حسب موارد اعلام شده اقدام به ثبت نام آزمون استخدام آموزش و پرورش نمودند.

کاهش شدید سهم ایلام از سهمیه آموزش و پرورش!

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، اما برای متقاضیان آزمون استخدامی آموزش و پرورش در ایلام این آزمون نه تنها «امید بخش» نبود بلکه برای متقاضیانی که شاید یک سالی را به مطالعه منابع مختلف روی آورده اند، بسیار «ناامید» کننده بود.

از سال گذشته که مسئولان وزارت آموزش و پرورش از جذب 5 هزار نفر در مهرماه 94 خبردادند، زمزمه هایی برای جذب 50 نیروی آموزشی در استان ایلام به گوش می رسید.

حال که در هفته گذشته و پس از ماه ها تأخیر در درج آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سایت سازمان سنجش و بررسی آن، سهم استان ایلام تنها 11 نفر آن هم فقط برای رشته های فنی و حرفه ای بوده است و آموزش و پرورش استان ایلام برای رشته های نظری هیچ اعلام نیازی نداشته است.

مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما با بیان اینکه در برخی رشته های تحصیلی در مقطع متوسطه با کمبود نیرو مواجه هستیم، می گوید: آموزش و پرورش ایلام برای این آزمون استخدامی برای جذب 98 نیروی تحصیل کرده اعلام نیاز کرده بود.

جبار قبادبیگی با اشاره به اینکه جذب نیروی آموزشی در آموزش و پرورش بر مبنای جمعیت دانش آموزی است، اظهار می دارد: در حال حاضر 18 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در استان ایلام مشغول به تحصیل بوده و برای این تعداد دانش آموز، 14 هزار نفر در کادر آموزشی مدارس مشغول به فعالیت هستند.

وی به وجود نیروی مازاد در مقطع ابتدایی در برخی مناطق استان اشاره کرد و می افزاید: میانگین کشوری نسبت معلم به دانش آموز 1 به 14 است اما در استان ایلام در حال حاضر به ازای هر 8 دانش آموز یک معلم به تدریس مشغول است و با این میانگین پایین، وزارت با استخدام نیرو در مقطع ابتدایی در مقطع ابتدایی در استان ایلام مخالفت کرده است.

مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام از بازنشسته شدن حدود 500 فرهنگی از ابتدای مهر 94 در استان خبر می دهد و تصریح می کند: برای افزایش ظرفیت استخدامی استان ایلام، به پیگیری مسئولان ارشد استان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و اراده وزارت نیاز است.

جبار قبادبیگی به سهم 25 درصدی فرزندان شاهد و ایثارگر استان در این استخدام اشاره می کند و بیان می دارد: با افزوده شدن سهم 25 درصدی فرزندان شاهد و ایثارگر در این آزمون، تعداد نیروهای استخدامی در استان ایلام از 11 نفر به 18 نفر افزایش می یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.