قدس آنلاین : در نشست صمیمی مسوولین و روسای دانشگاه علوم پزشکی مشهد با خبرنگاران حوزه بهداشت و سلامت, هیات رییسه دانشگاه از زحمات خبرنگاران در راستای تعامل رسانه ها با دانشگاه در انتشار اخبار قدردانی کردند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد از خبرنگاران حوزه بهداشت و سلامت تقدیر کرد

به گزارش قدس آنلاین ،در این نشست معاون فرهنگی – دانشجویی  دانشگاه با اشاره به سوره حجرات اظهار داشت : طبق آنچه در یکی از آیات این سوره نقل شده است مهم ترین عنصر خبر را صداقت ذکر کرده است.لذا طبق قرآن تحقیق و تامل بر خبری که توسط افراد غیر صالح انتشار می یابد ضروری است.

دکتر ابراهیمی همچنین اظهار داشت: صداقت از سه عنصربیان کننده,شنونده و سوژه خبری تشکیل شده است که اگر این سه عنصر هماهنگ باشند صداقت در خبر تحق پیدا می کند.

وی با اشاره بر اهمیت کار رسانه ها در دنیای مبتنی بر تکنولوژی و صنعت , در جهان امروزیادآور شد: در حال حاضر تکنولوژی بر صنعت پیشی گرفته و از این رو انتشار اخبار با عدم احساس مسوولیت توسط خبرنگاران حوزه بهداشت و سلامت جامعه را دچار بحران می کند. لذا رسانه ها در این بی اعتمادی علاوه بر مسوولیت شغلی مسوولیت شرعی هم دارند.

بر اساس گزارش خبرنگار قدس آنلاین در این نشست صمیمی آمار تعامل دانشگاه با رسانه ها طی 17 مرداد سال 93 تا 17 مرداد سال جاری  اعلام شد.

طبق این آمار دانشگاه علوم پزشکی طی این مدت 73 مورد نشست خبری , 184 مورد آفیش های خبری , بیش از هزارو 700 ارتباط خبری در تقابل با رسانه انجام داده است که همه اینها منجر به انتشار بیش از 2 هزار 500 خبر در حوزه سلامت گردیده است.

بر اساس این گزارش انتشار اخبار این حوزه نسبت به سال قبل به تعداد 900 خبر از رشد بیش از دو برابری برخوردار شده است.

گفتنی است در انتهای این نشست دکتر مهرابی بهار ضمن پاسخ به برخی انتقادات خیرنگاران به کمبود 2 هزار تخت در بیمارستانهای تحت پوشش این دانشگاه اشاره کرد که بیش از یک سال و نیم است تقاضا داده اند و مورد توجه مسوولین قرار نگرفته است.

در ابتدای این نشست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی پیام تبریک دکتر مهرابی بهار رییس دانشگاه علوم پزشکی را قرائت کرد.

دکتر مهرابی در این پیام ضمن پاسداشت روز خبرنگار, آنان را به عنوان راویان صدیق اطلاعات و اخبار و افرادی پرتلاش خطاب کرد که با تولید و انعکاس به موقع اخبار رسالت حرفه ای خود را به انجام می رسانند و نقش خبرنگاران را در جهت افزایش سواد سلامتی مردم تحسین برانگیز و ستودنی خواند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.