قدس آنلاین -تبریز: نماینده مردم سراب در مجلس گفت: موافق واگذاری امور پرستاری به شرکت‌های خصوصی نیستم.

واگذاری امور پرستاری به شرکت‌های خصوصی را درست نمی‌‌دانم

به گزارش قدس آنلاین از سراب، مهناز بهمنی امروز در دیدار اعضای جدید هیئت مدیره نظام پرستاری شهرستان سراب افزود: برای خدمات‌دهی مناسب به بیماران لازم است تا پرستاران دغدغه خاطری نسبت به امنیت شغلی خود نداشته باشند.

وی با بیان اینکه به شخصه موافق واگذاری امور سلامت مردم به بخش خصوصی نیستم، اظهار کرد: پرستاران به عنوان چرخه مهم درمانی کشور نباید از طرف مسئولان نادیده گرفته شوند.
بهمنی افزود: مسئولان باید پیگیر اجرایی شدن قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری باشند تا بتوان قدردان عملی زحمات این قشر زحمتکش جامعه بود.
این نماینده مجلس با اشاره به بحث حاکمیت بالینی در بیمارستان‌ها یادآور شد: آنگونه که گزارش می‌رسد متاسفانه در پاره‌ای بیمارستان‌ها صرفاً به مستندسازی‌ها بها داده می‌شود بی‎آنکه پیاده شدن عملی موارد موردنظر راستی‌آزمایی شود.
بهمنی باردیگر با قدردانی از زحمات دکتر هاشمی وزیر بهداشت و درمان گفت: اجرای موفق طرح تحول سلامت را می‎توان انقلابی در حوزه سلامت دانست که باید با بررسی و آسیب‌شناسی این طرح نقاط ضعف آن اصلاح شود.


به کارگیری پرستاران توسط شرکت‌های خدماتی مهمترین دغدغه پرستاران است

خلیل ملکی رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری سراب گفت: متاسفانه شغل پرستاری در حال خروج از یک شغل حاکمیتی است و واگذاری امور پرستاری به شرکت‌های خصوصی مشکلات زیادی را برای پرستاران ایجاد می‌کند.
وی به تاخیر در پرداخت‌ مطالبات پرستاران از طرف برخی از این شرکت‌ها اشاره کرد و افزود: عدم اجرای قانون تعرفه‌گذاری پرستاری که هشت سال از تصویب آن گذشته و نیز عدم اجرای قانون سخت و زیان‎آور بودن شغل پرستاری، موجب گلایه جامعه پرستاری از مسئولان شده است.
ملکی با اعلام آمادگی برای همکاری و همراهی نظام پرستاری شهرستان سراب با مسئولان در جهت تحقق خدمات‎دهی مناسب به بیماران افزود: پرستاران خدمت به بیمار را مهمترین و اصلی‎ترین وظیفه خود می‎دانند.
رئیس نظام پرستاری سراب به بحث حاکمیت بالینی در بیمارستان‎ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه در مواردی مستندسازی روی کاغذ و ارزش دادن به این مورد به کیفیت خدمات‎دهی عملی به بیماران آسیب می‎رساند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.